Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 24 شوال 1445
شناسه خبر : 38463
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو ایران تاریخ انتشار : 29 آذر 1401 - 11:52 |

تجلیل از شهید تندگویان در «وزیر آزاده» رادیو ایران

تجلیل از شهید تندگویان در «وزیر آزاده» رادیو ایران

رادیو ایران در سالروز شهادت شهید محمدجواد تندگویان، ویژه برنامه «وزیر آزاده» را تقدیم می‌کند.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، ۲۹ آذر ماه، روز تجلیل از شهید تندگویان، وزیر نفت پیشین جمهورى اسلامى ایران در دولت شهید رجائی نام گرفته است.

شیرین بغدادی تهیه کننده ویژه برنامه «وزیر آزاده» بیان کرد: محمدجواد تندگویان در سال ۱۳۲۹ در تهران به دنیا آمد و پس از اتمام تحصیلات متوسطه و ورود به دانشکده نفت آبادان با درجه مهندسی نفت، فارغ التحصیل شد. وی در دوران تحصیل، مبارزات خود را علیه رژیم پهلوی با شرکت در انجمن اسلامی دانشکده ادامه داد و در سال ۵۲ توسط ساواک دستگیر و پس از شکنجه‏های فراوان به یازده ماه حبس محکوم شد.

وی ادامه داد: تندگویان در دوازدهم آبان ۱۳۵۹، در یکی از بازدیدهایی که از صنعتِ نفت در جنوب داشت، در نزدیکی آبادان، توسط نیروهای اشغالگر بعثی به اسارت درآمد. شهید تندگویان در اسارت، تحت شدیدترین شکنجه‏ها قرار گرفت و مردانه مقاومت کرد تا اینکه توسط دژخیمان بعث به شهادت رسید.

این تهیه کننده رادیویی تصریح کرد: پیکر این شهید بزرگوار پس از ۱۱ سال اسارت، در ۲۶ آذر ۱۳۷۰ به خاک جمهوری اسلامی ایران منتقل گردید و در ۲۹ آذردر جوار شهدای هفتم تیر در بهشت زهرا به خاک سپرده شد.

بغدادی در پایان افزود: مستند «وزیر آزاده» به زندگی، دوران کوتاه وزارت و سالهای سخت اسارت و در نهایت شهادت محمدجواد تندگویان میپردازد و بخش هایی از صحبت های شهید رجایی، مهندس بهروز بوشهری، معاون شهید تندگویان و همسر این شهید پخش می‌شود.

«وزیر آزاده» را به تهیه کنندگی شیرین بغدادی سه شنبه ۲۹ آذر ساعت ۲۰:۳۰ از رادیو ایران بشنوید.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.