Thursday, 25 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 17 شوال 1445
شناسه خبر : 30428
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو نمایش تاریخ انتشار : 18 آبان 1400 - 10:59 |

تحلیل آثار بانوی روزنامه نگار ایتالیایی-کوبایی در رادیو نمایش  

تحلیل آثار بانوی روزنامه نگار ایتالیایی-کوبایی در رادیو نمایش   

پنج شنبه این هفته در برنامه «هزارتوی داستان» رادیو نمایش،آثار آلبا دسس پدس بانوی روزنامه نگار ایتالیایی-کوبایی تحلیل و بررسی می شود.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رادیو نمایش؛آلبا دسس پدس، نویسنده، روزنامه‌نگار و شاعر که یکی از رهبران جنبش فمینیستی بود که ادبیات و زندگی ایتالیایی را در طول قرن بیستم را با آثارش تحت تاثیرقرار داد. او زنی با دو رگ ایتالیایی و کوبایی بود، ترکیبی از قدرت و مبارزه که خیلی زود در رفتارها و عقاید مخالفش در مدرسه، و فعالیت‌های ضد فاشیستی او آشکار شد و باعث شد بارها مزه زندان را زیر دندان بچشد. او فعالیت حرفه‌ای خود را به عنوان روزنامه‌نگار در دهه‌ی ۱۹۳۰ شروع کرد.

به طور کلی آثار این بانوی نویسنده را می‌توان نمایانگر وضعیت زنان قرن بیستم ایتالیا دانست. آلبا دسس پدس در داستان‌های خود چالش‌ها و مسائل خانوادگی و اجتماعی زنانی که تحت سیطره قوانین مردانه، فاشیسم وایدئولوژی های افراطی  بوده‌اند را در بستر ادبیات داستانی به زیبایی روایت کرد.

پنجشنبه ۲۰ آبان و تکرار دوشنبه ۲۴ آبان ساعت ۲۱ در برنامه هزارتوی داستان بهناز بستاندوست داستان داستان«دفترچه پس‌انداز» نوشته آلبا دسس‌پدس را روایت کرده و در بخش کارشناسی همراه با کیهان بهمنی به تحلیل و بررسی این اثر خواهند پرداخت.گویندگی زندگینامه نویسنده را رضا عمرانی روایت کرده و تهیه کنندگی آن برعهده ژاله محمدعلی است.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.