Thursday, 18 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 10 شوال 1445
شناسه خبر : 29512
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو فرهنگ تاریخ انتشار : 12 مهر 1400 - 13:44 |

تدارک گسترده رادیو فرهنگ برای روز‌های پایانی ماه صفر

تدارک گسترده رادیو فرهنگ برای روز‌های پایانی ماه صفر

رادیو فرهنگ ویژه برنامه هایی را در سالروز رحلت جانسوز نبی مکرم اسلام(ص)، شهادت امام حسن مجتبی(ع) و ثامن الحجج(ع) تهیه کرده که تقدیم سوگواران می کند.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، با توجه به اینکه امسال نیز به سبب محدودیت های ستاد کرونا، امکان تشرف به مشهد مقدس برای همگان فراهم نیست، تلاش بر این است تا شنوندگان و مشتاقان اهل بیت علیهم السلام با دوری از سفر حتی سفرهای زیارتی، همراه با حفظ سلامتی، عزاداری کنند و سعی بر معرفت افزایی خود داشته باشند.

ویژه برنامه زنده «سیمای محمد» دوشنبه ۱۲ مهر ساعت ۲۲ روی آنتن رادیو فرهنگ می رود. در برنامه «پرده‌ عشاق» امشب، نیز مرشد معجونی زندگی و شهادت امام حسن مجتبی علیه السلام را پرده خوانی و نقالی می‌ کند که ساعت ۲۱ می‌شنوید.

رادیو فرهنگ در روز سه شنبه ۱۳ مهر برنامه «مثل باران» را از ساعت ۹ صبح تا اذان ظهر تدارک دیده است. زندگی و سیره اخلاقی، عملی و رفتاری پیامبر(ص) و امام حسن مجتبی(ع)، بررسی تاریخی ۲۳ سال دوران بعثت پیامبر(ص)، بررسی شأن و مقام پیامبر(ص) در ادبیات فارسی و متون کهن، رسوم مردم شهرهای مختلف در سوگ رسول اکرم(ص) ‌و امام حسن( ع) از جمله محور‌های این ویژه برنامه است.
«جلوه حُسن» عنوان ویژه برنامه شهادت امام حسن مجتبی(ع) است که ۱۳ مهر ساعت ۸:۳۰، با موضوع خوانش و بررسی اشعار مربوط به امام حسن مجتبی علیه السلام پخش می‌ شود.
همچنین ویژه برنامه «جلوه عالم تاب» تا ساعت ۱۴ روی آنتن رادیو فرهنگ می رود و در ادامه نیز ویژه برنامه «شکوه یک صلح» ساعت ۱۴:۳۰ به موضوع کتابشناسی امام حسن(ع) می‌پردازد.
«بخوان به نام گل سرخ در صحاری» عنوان ویژه برنامه ای است که نام خود را از شعری از استاد شفیعی کدکنی وام گرفته است.
مستند ترکیبی «محمدنامه» ۱۲ و ۱۳ مهر ساعت ۱۹:۴۵دقیقه، با پژوهش و اجرای استاد مهدی امین فروغی، با هدف مدیحه خوانی پیامبر اکرم(ص) در دیوان شاعران فارسی زبان و کتاب های نویسندگان و مورخان ایرانی، که در آغاز سخن به نعت و منقبت پیامبر اسلام پرداخته اند، از رادیو فرهنگ پخش می‌ شود.
برنامه «با کاروان شعر و‌ موسیقی» نیز ۱۴ مهر ساعت ۱۲:۳۰، موسیقی تیتراژ فیلم هایی که با موضوع زندگی پیامبر(ص)، امام حسن(ع) و امام رضا(ع) ساخته شده، را پخش و بررسی می‌ کند.

برنامه «خورشید خراسان» نیز فردا ساعت ۱۹:۳۰ به بررسی اشعار رضوی و‌ کتابشناسی رضوی ویژه شهادت امام رضا(ع) اختصاص دارد.

علاقه مندان سه شنبه ۱۳ مهر ساعت ۲۲ ویژه برنامه «صحن کبوتران» را از رادیو فرهنگ می‌شوند.
پنجشنبه ۱۵ مهرماه نیز شنوندگان رادیو فرهنگ با هدف فراهم آوردن بستر زیارت از راه دور برای شیفتگان اهل‌ بیت(ع)، همراه با برنامه «آقا سلام» در ساعت ۸:۳۰ به امام رضا(ع) از دور سلام می‌ دهند.
همچنین برنامه «یک لقمه برکت» با موضوع تاریخچه غذای حضرتی از اولین غذا تا امروز، ساعت ۱۴:۳۰ پخش می‌ شود.
برنامه صبحگاهی «صبح به وقت فرهنگ» نیز به همین مناسبت، با موضوع ابعاد اجتماعی زندگی پیامبر(ص) و ائمه معصوم علیهم السلام روی آنتن می‌ رود.

هنرصدا/ حامد بهجتی

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.