Sunday, 5 May , 2024
امروز : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 27 شوال 1445
شناسه خبر : 32632
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو فرهنگ تاریخ انتشار : 18 بهمن 1400 - 11:02 |

تدارک گسترده رادیو فرهنگ در پوشش جشنواره‌های فجر

تدارک گسترده رادیو فرهنگ در پوشش جشنواره‌های فجر

رادیو فرهنگ امسال نیز همزمان با برگزاری جشنواره‌های فیلم، موسیقی، شعر، هنرهای تجسمی و تئاتر فجر ویژه برنامه‌هایی با عنوان‌های «تماشاخانه فجر»، «طوبی زرین»، «برداشت ۴۰»، «نیستان» و « ققنوس» را در ایام برگزاری جشنواره‌های هنری فجر پخش می‌کند.

به گزارش هنرصدا به نقل از  روابط عمومی رسانه ملی، شبکه رادیویی فرهنگ به اقتضای فضای رسانه ای و مخاطبان خود برای پوشش اخبار و رویدادهای جشنواره‌های فجر برنامه‌های ویژه ای را تدارک دیده اند.
بنا بر این گزارش چهلمین جشنواره فیلم فجر از ۱۲ تا ۲۲ بهمن در تهران برگزار می‌شود که تعداد ۹۴ فیلم بلند سینمایی متقاضی حضور در این دوره بودند که از میان آنها ۷۴ فیلم به هیأت انتخاب جشنواره ارائه شده‌اند.
رادیو فرهنگ در برنامه «برداشت ۴۰» علاوه بر اطلاع‌رسانی از اخبار و رویدادهای جشنواره فیلم فجر، با مسئولان برگزاری این جشنواره، کارگردانان و فیلم‌سازان، بازیگران و منتقدان حاضر ، درباره کم و کیف برگزاری و همچنین تحلیل و بررسی فیلم ها می‌پردازد. این برنامه از ساعت۱۵ با همراهی سعید هاشم زاده و تهیه کنندگی رضا غیور شنیده می‌شود.
برنامه «جشنواره شعر فجر» نیز ویژه شانزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی شعر فجر است که به  تهیه کنندگی مریم مردانی، از گروه ادب و هنر ، از ساعت ۱۵ به مدت ۱۲۰ دقیقه پخش می‌شود. این برنامه گفت وگو محور به پوشش زنده افتتاحیه و اختتامیه جشنواره شعر فجر می‌پردازد.
جشنواره شعر فجر با هدف تعالی و ارتقای شعر امروز از سال ۱۳۸۵، هر سال میزبان کاروان شعر پارسی بوده است و شانزدهمین دوره آن نیز در بهمن ماه سال ۱۴۰۰ برگزار می‌شود. ا
برنامه «طوبی زرین» ویژه چهاردهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر  به تهیه کنندگی زهرا نصراللهی، رویا ولی زاده و سعید فرح آبادی ، کاری از گروه کتاب رادیو فرهنگ است که از ۱۵ بهمن شنبه تا پنجشنبه به مدت ۹۰ دقیقه از ساعت ۱۷ به جشنواره هنرهای تجسمی فجر اختصاص دارد
اداره‌ کل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی‌با همکاری مؤسسه‌ی توسعه‌ی هنرهای تجسمی معاصر و ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها و با حضور فعال هنرمندان، دانشگاهیان، پژوهشگران، نگارخانه‌ها، انجمن‌ها، مراکز و مؤسسات هنری، «چهاردهمین جشنواره‌ی هنرهای تجسمی فجر» را امسال با رویکرد «هنرمتعالی برای مردم؛ هنری خلاق، وحدت بخش، امید آفرین، هویتمند و زمینه‌ساز تمدن نوین اسلامی، برگزار می‌کند.
همچنین از ابتدای بهمن ماه ویژه برنامه «نگارخانه» به بخش های جشنواره هنرهای تجسمی از جمله خوشنویسی جشنواره فجر پرداخته است.

چهاردهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر، بهمن ماه سال ۱۴۰۰ در تهران و استان‌های کشور در بخش‌های طوبای زرین، ایثار و فداکاری، آینه در آینه(موزه هنرهای معاصر) و ویژه نظامی‌ گنجوی در ۱۰ رشته هنری برگزار می‌شود که خوشنویسی یکی از این بخش ها است.
برنامه «نگارخانه» به همت گروه ادب و هنر رادیو فرهنگ، به تهیه کنندگی رضا غیور و کارشناسی و اجرای امیر راد سه شنبه‌ها ساعت ۲۱ روی آنتن می رود.
همچنین برنامه «تماشاخانه فجر» ویژه چهلمین جشنواره تئاتر فجر، برنامه ای از گروه تاریخ و اندیشه به تهیه کنندگی امیررضا راز است که از ۱۴ بهمن تا ۲۵ بهمن از ساعت ۱۸ به مدت ۶۰ دقیقه به بررسی تئاتر ۱۴۰۰  و به صورت ویژه به جشنواره بین المللی تئاتر فجر می‌پردازد.
چهلمین جشنواره تئاتر فجر چهاردهم تا بیست و ششم بهمن ماه برگزار می‌شود.
شنوندگان می‌توانند از طریق این برنامه ضمن اطلاع از برنامه‌های جشنواره تئاتر در جریان برنامه اجراهای تئاتر های این جشنواره قرارگیرند.
برنامه «نیستان» ویژه برنامه رادیو فرهنگ درایام برگزاری جشنواره موسیقی فجر است  که به پخش اخبار اجراهای موسیقی  این جشنواره وهمچنین تحلیل و بررسی رویدادها و وقایع جشنواره موسیقی فجر اختصاص دارد.
این برنامه به تهیه‌کنندگی وحید رستگاری در طول برگزاری جشنواره موسیقی فجر هر شب ساعت ۲۲ از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.
رادیو فرهنگ را روی موج  اف ام  ردیف ۱۰۶ مگاهرتز و ای ام ردیف۵۸۵ مگاهرتز بشنوید.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.