Friday, 17 May , 2024
امروز : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 10 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 20575
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو معارف تاریخ انتشار : 01 شهریور 1399 - 13:44 |

تدارک گسترده رادیو معارف به مناسبت ماه محرم

تدارک گسترده رادیو معارف به مناسبت ماه محرم

شبکه رادیویی معارف در ایام محرم، با ویژه برنامه های«حقیقت جاودان»، «بر کرانه فرات»، «مشق عشق» و … شنوندگان را همراهی می کند.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، برنامه«حقیقت جاودان» همزمان با آغاز ماه محرم‌، به شرح خطبه‌ها و نامه‌های امام حسین(ع) می‌پردازد و علل قیام کربلا را از منظر آن امام بزرگوار بازگو می‌کند. سیری در خطبه‌های حضرت امام سجاد(ع) و حضرت زینب کبری(س) پس از واقعه عاشورا، از جمله موضوعاتی است که با کارشناسی حجت‌الاسلام سید محمدرضا نجفی‌ نژاد به آن پرداخته می‌شود. برنامه«حقیقت جاودان» به  همت گروه قرآن و اهل بیت(ع)، به تهیه کنندگی روح‌ الله اسماعیلی، هر روز ساعت ۵:۳۰ روی آنتن رادیو معارف می رود.

شنوندگان برنامه«بر کرانه فرات» هر سال، در ایام سوگواری سید و سالار شهیدان، از سلسله سخنرانی‌ های آیت‌ الله‌ جوادی آملی بهره‌ مند می‌ شوند که امسال این برنامه با موضوع تحلیل نضهت حضرت سید الشهداء(ع)، شنوندگان را همراهی می‌کند. برنامه«بر کرانه فرات» کاری از گروه معارف، قرآن و اهل بیت علیهم السلام، را به تهیه کنندگی علی برخورداری، می توانید از جمعه ۳۱ مرداد هر روز ساعت ۶ بشنوند.

برنامه«مشق عشق» اشعار عرفانی مرحوم عمان سامانی در رثای اباعبدالله الحسین(ع) و یاران وفادار آن حضرت را بررسی می‌کند. تبیین مقام توحید، وحدت، اتحاد و خدامحوری در نهضت حسینی،‌ شریعت‌ محوری در قیام امام حسین(ع) و مقام خلوت و ذکر و شب‌ زنده‌ داری در سلوک اصحاب عاشورا، از جمله مباحثی است که در این برنامه به سمع شما می رسد. برنامه«مشق عشق» از پنجشنبه ۳۰ مرداد ساعت ۲۳ ، به تهیه کنندگی محمدحسن جلالی  و اجرای سید حمید حسینی روی آنتن می رود.

برنامه «خورشید بر نی» با موضوع استشهادات قرآنی حضرت سید الشهداء در حماسه عاشورا، از ۳۱ شهریور ساعت ۱۹:۱۵ تقدیم سوگواران حسینی می‌شود. برررسی رابطۀ تنگاتنگ قرآن و اهل بیت(ع) از جمله امام حسین(ع)، ملاک حق و باطل از منظر امام حسین(ع) و تجلی آیات قرآن در شخصیت سیدالشهداء از جمله موضوعاتی است که در این برنامه با کارشناسی  آیت الله سید احمد خاتمی  و حجت الاسلام نظری منفرد روی آنتن می رود. برنامه «خورشید بر نی» به همت گروه قرآن و اهل بیت(ع) رادیو معارف طراحی می‌شود و تهیه کنندگی این برنامه را محمد حسین پور بر عهده دارد.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.