Saturday, 4 May , 2024
امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 26 شوال 1445
شناسه خبر : 12095
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو فرهنگ تاریخ انتشار : 08 مرداد 1398 - 10:01 |

تماشاگه راز برنامه ای ماندگار با صدای «حسین آهی» از رادیو فرهنگ

تماشاگه راز برنامه ای ماندگار با صدای «حسین آهی» از رادیو فرهنگ

حافظ خوانی با خون ما ایرانی ها عجین شده است خوانش های مختلف از ابیات این شیرسخن شیرازی صورت گرفته که یکی از بهترین های آن را «حسین آهی» انجام داده است.

برنامه «تماشاگه راز» برنامه ای با مهر و امضای حسین آهی است برنامه ای که جدای از لذت شنیدن شعرخوانی به جنبه های زیبایی شناسی مخاطب و آموزش نیز توجه داشته است و سالیان سال است از شبکه رادیوی فرهنگ پخش می شود و علاقمندان را باخود همراه کرده است.
این برنامه در اصل شرح گویایی از دیوان حافظ است که به همت و صدای استاد آهی ضبط شده و تقدیم شنوندگان می شود.
به گزارش روابط عمومی رادیو فرهنگ، برنامه تماشاگه راز به شرح غزلیات حافظ شیرازی به روایت استاد حسین آهی اختصاص دارد؛ در این برنامه علاقه مندان به غزلیات حافظ شیرازی شرح گویایی از این غزلیات را از زبان استاد آهی می شنوند.
حسین آهی درباره برنامه «تماشاگه راز» گفت: تماشاگه راز از یک قرار حافظ خوانی شروع شد، اول قرار بود که برای یک موسسه‌ حافظ را یک دور بخوانم اما در این خواندن‌ها متوجه شدم که بسیاری از واژگان و مصرع‌ها از ابیات حافظ ضعف تألیف داردبه همین دلیل ضبط آن برنامه را متوقف کرده وشروع به تصیح نسخ کردم.
وی افزود: پس از صد سال کار علمی و تحقیقی که از سوی بزرگان و پژوهشگران انجام شده، هنوز خیلی از کارها فرو مانده‌است و خیلی از مصرع‌ها را نمی‌توانی بخوانی که همت میخواهد تا تصحیح شود.
برنامه تماشاگه راز را هر روز صبح ساعت ۵:۳۰ به سردبیری و تهیه کنندگی سهیلا رضایی و با اجرای استاد حسین آهی از رادیو فرهنگ روی موج اف ام ردیف ۱۰۶ بشنوید

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.