Saturday, 18 May , 2024
امروز : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 11 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 46401
  پرینتخانه » اخبار تاریخ انتشار : 06 دی 1402 - 15:54 |

«جشنواره زیر چتر لبخند» رادیو فرصتی برای طنازان است

«جشنواره زیر چتر لبخند» رادیو فرصتی برای طنازان است

امیر اکبری تهیه کننده برگزیده در «جشنواره زیرچتر لبخند» درباره ی جشنواره توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، سومین دوره جشنواره طنز و رادیویی «زیر چتر لبخند» در حال برگزاری است.به همین بهانه گزارشگر رادیو صبا به گفتگو با امیر اکبری تهیه کننده برنامه «صبح صبا» می‌نشیند. برنامه« صبح صبا» در دو دوره این جشنواره موفق به دریافت جایزه شده است.

امیر اکبری در این گفتگو درباره جشنواره بیان کرد: جشنواره‌ها فرصتی برای بروز استعداد و خلاقیت هستند جشنواره « زیر چتر لبخند» در بخش حرفه‌ای می‌تواند محلی برای تجلی خلاقیت برنامه سازان باشد و فرصتی برای کشف استعدادهای مردمی است.

اکبری در ادامه درباره طنز و کاربرد آن گفت: به نظر من طنز مثل صدای ساعت‌های هشدار است، که هر روز صبح ما را از خواب بیدار می‌کند. صدای خاص، تیز که در ذهن ماندگار می‌شود و شما را به هوش می‌آورد، گاهی کلام یا نکته‌ای گاها از سانه‌ها عنوان می‌شود ولی به گوش شنونده مورد نظر نمی‌رسد، وقتی رنگ و روی طنز به خود می‌گیرد بیشتر دست به دست می‌شود راحت‌تر به گوش مخاطب خاص خود می‌رسد. پس می‌توان گفت طنز در رسانه جایگاه ویژه‌ای دارد و پرورش این هنر برای رسانه ضروری است البته از آنجایی که طنازی بیشتر از اینکه جنبه اکتسابی داشته باشد و با آموزش پروش یابد به صورت یک استعداد بروز می ‌کند، پس «جشنواره زیر چتر لبخند» فرصتی برای خود رسانه است تا این استعدادها را از میان مخاطبانش پیدا کند.

تهیه کننده رادیو گفت: از آنجایی که برنامه «صبح صبا» مجله صبحگاهی است، که در فضایی شاد در اولین لحظات صبح همراه مخاطبان می‌شود و با آنها تعامل بسیاری دارد؛ من بارها این طنازی را از طریق پیامک و پیام تلفنی در مخاطبان دیده‌ام که چطور یک موضوع ساده را به زیبایی در قالب شوخی بیان می‌کنند و اصطلاحا شوخی شوخی حرف دلشان را از طریق آنتن بیان می‌کنند که شاید اگر می‌خواستند این حرف را مستقیم بزنند، جذابتی برای پخش نداشت.

تهیه کننده «صبح صبا» در ادامه گفت: این جشنواره علاوه بر اینکه فرصتی برای خود رسانه محسوب می‌شود، فرصتی برای علاقمندان و طنازان نیز هست که تمایل دارند وارد رادیو یا صداوسیما یا هر رسانه دیگری شوند. من جز کسانی بودم که از طریق برنامه استعدادیابی رادیو به عنوان برنامه ساز و مجری طنز معرفی شدم و در ادامه آن در جشنواره رادیو و چهاردهمین اجلاس جهانی صدا نامزد شدم و بیشتر به تهیه کنندگان معرفی شدم.

اکبری در پایان گفت: امیدوارم مخاطبان رادیو از این فرصت استفاده کنند که به نظرمن جشنواره‌ها کوتاه‌ترین مسیر برای حضور علاقمندان در رسانه است و «جشنواره زیر چتر لبخند» فرصتی برای طنازان است.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.