Sunday, 5 May , 2024
امروز : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 27 شوال 1445
شناسه خبر : 42513
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو فرهنگ تاریخ انتشار : 14 تیر 1402 - 0:20 |

جشن بزرگ غدیر در رادیو فرهنگ

جشن بزرگ غدیر در رادیو فرهنگ

همزمان با فرا رسیدن عید سعید غدیر؛ شبكه رادیویی فرهنگ ویژه برنامه های متنوعی را برای شنوندگان درنظر گرفته است.

به گزارش هنرصدا، برنامه « غدیرانه» به تهیه كنندگی فاطمه محمدیان فر از گروه تاریخ و اندیشه با محوریت اندیشه های مكتب علوی برای پنجشنبه ۱۵ تیرماه ساعت ۱۸:۰۰ تدارك دیده شده است.
برنامه «خطابه دریا» از ۱۳ تا ۱۶ تیر از ساعت۱۴:۰۰ با صدای بهروز رضوی به خوانش و روایت خطبه پیامبر(ص) در عید غدیرخم اختصاص دارد.
مجله زنده رادیویی «هفت كوچه» در روزهای ۱۴و۱۵ تیرماه با موضوع “جلوه های آیینی عید غدیر در فرهنگ مردم ایران” ، “عید غدیر در فرهنگ نواحی مردم ایران” ساعت ۹صبح پخش می شود و جمعه ۱۶ تیرماه در این ساعت برنامه« انسان آسمان» با محوریت جشن غدیر و مكتب علوی از گروه كتاب و جامعه پخش می شود.
موضوع اصلی این برنامه كه فاطمه محمدیان فر آن را تهیه كرده است پرداخت به شخصیت امام علی از اطلاعت جمع آوری شده از سخنرانی های امام موسی صدر و گفتگو با حورا صدر و…است.
ویژه برنامه زنده «صبح به وقت فرهنگ» ساعت ۶:۳۰صبح به مدت ۲ساعت به موضوعات فرهنگ غدیر و سبك زندگی، آیین ها و مناسك عید غدیر، ولایت محوری و وحدت اسلامی اختصاص دارد.
همچنین مجله رادیویی زنده «سرزمین من» از ساعت ۱۳:۰۰ به مدت ۹۰دقیقه، به “اهمیت و جایگاه ولایت؛ از ولی تا علی(ع) روز شمار دهه امامت و ولایت” می پردازد در برنامه «قرار آدینه» به تهیه كنندگی محمدرضا حاج حیدری جمعه ۱۶ تیر از ساعت ۱۱:۳۰ به موضوع “ولایت مداری در نماز، نقش اعتقادات در قبولی عبادات/ ولایتمداری شرط قبولی نماز” می پردازند.
«جوانه ها» به تهیه كنندگی مریم قاسمی در ۱۴ تیر با محوریت”آموزه های اخلاقی عیدغدیر برای بچه ها و تبیین واقعه غدیر برای نوجوانان”از ساعت ۱۲:۳۰ به مدت ۳۰دقیقه پخش خواهد شد.
مجله زنده رادیویی «ققنوس» در این روزها با موضوع”تجلی عید غدیر در ادب فارسی” می باشند همچنین مجله زنده رادیویی «هفت اقلیم» در بخش های مختلف این عید بزرگ را مورد توجه قرار می دهد.
روز جمعه ۱۶ تیرماه در عید بزرك غدیر سه ویژه برنامه دریا در غدیر، بر بلندای غدیر و خطابه دریا پخش می شود و از ساعت ۱۸:۰۰ نیز علیرضا نوری در مسیر مهمانی ۱۰ كیلومتری جشن غدیر حضور داشته و ضمن گفتگو با مردم ،حال و هوای این رویداد را اطلاع رسانی می كند.

هنرصدا، حامد بهجتی

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.