Friday, 3 May , 2024
امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 25 شوال 1445
شناسه خبر : 48295
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو فرهنگ تاریخ انتشار : 11 فروردین 1403 - 15:00 |

جلوه‌های عرفانی در اشعار بهاری با «ققنوس» رادیو فرهنگ

جلوه‌های عرفانی در اشعار بهاری با «ققنوس» رادیو فرهنگ

مجله ادبی « ققنوس» شنبه ۱۱ فروردین با موضوع جلوه‌های عرفانی در اشعار بهاری و علویه‌های شاعران از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، گشتی در رویدادهای ادبی و اطلاع رسانی  از رونمایی کتاب ها و … از بخش های این برنامه است.
جلوه‌های عرفانی در اشعار بهاری به کارشناسی عظیمه سادات موسوی( استاد دانشگاه) در این برنامه بررسی می‌شود و درباره بهاریه در شعر فارسی صحبت خواهد شد.
گذر و نظری بر شعر علوی  با بیان استاد خلیل شفیعی شاعر و پژوهشگر و «به قدر تشنگی» با اجرای سعید یوسف نیا از  بخش های تدارک دیده شده برای این مجله ادبی رادیویی است.
در بخشی دیگر نیز استاد مرتضی امیری اسفندقه با موضوع تجلی رمضان در ادب پارسی مطالبی را بیان می‌کند و در ادامه  شعرخوانی علی سلیمیان برای فلسطین در محضر رهبری پخش می‌شود.
شنبه‌ها با شرح مثنوی بخشی دیگر است که این هفته مثنوی و حکایت بازِ شاهی و خانۀ آن کَم‌ْپیرزَن مورد توجه قرار گرفته و در ساختارِ این حکایت که شبیه تمثیلِ «قصّۀ محبوس شدنِ آن آهوبچه در آخُرِ خَران» در دفتر پنجم مثنوی است .
برنامه « ققنوس» ساعت ۱۵ تا۱۶ از گروه ادب و هنر رادیو فرهنگ به تهیه کنندگی سیدهادی موسوی نژاد روی موج اف ام ردیف۱۰۶ مگاهرتز پخش می‌شود.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.