Friday, 26 April , 2024
امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 18 شوال 1445
شناسه خبر : 27556
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو فرهنگ تاریخ انتشار : 13 تیر 1400 - 11:22 |

جواد بطحایی مهمان برنامه امشب «نیستان» رادیو فرهنگ

جواد بطحایی مهمان برنامه امشب «نیستان» رادیو فرهنگ

کارشناس مجری برنامه «نیستان» یکشنبه ۱۳ تیر با جواد بطحایی، نوازنده سنتور، آهنگساز و مدرس درباره آثار و آلبوم های وی گفت و گو می‌ کند.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، جواد بطحایی، آهنگساز و نوازنده سنتور، متولد ۱۳۳۶ مشهد، در خانواده‌ ای هنردوست چشم به جهان گشود. وی ابتدا مبانی موسیقی را نزد مرحوم غلامحسین ظهیرالدینی فراگرفت و در سال ۱۳۵۸ برای تحصیل موسیقی وارد دانشکده هنرهای زیبا شد و از محضر مجید کیانی، زنده‌یاد پرویز مشکاتیان و فرامرز پایور بهره برد. وی ساز نی را نیز ادامه داده و ردیف‌ های آوازی را نزد عبدالنقی افشارنیا به پایان رساند. از سال ۱۳۷۲ با استاد شجریان و گروه آوا همکاری داشته و کنسرت‌ هایی در شهرهای مختلف ایران و کشورهای امارت متحده، سوئد، آلمان، هلند، اتریش، نروژ و انگلستان برگزار کرد که حاصل آنها در آثار «رسوای دل»، «آرام جان» و «آهنگ وفا» به بازار ارائه شد. از سال ۱۳۸۰ گروه «نوای دل» را تشکیل داد و با همراهی استاد حسن ناهید در این گروه، اجراهای متعددی در شهرهای کشور با خوانندگانی چون علیرضا قربانی، سالار عقیلی، فاضل جمشیدی، مجتبی عسکری و سبحان مهدی‌پور انجام داد.

از آثار نوشتاری بطحایی می‌ توان به کتاب «گل افشان»(ده قطعه برای سنتور) و آلبوم «صبح و شب از فراق تا صبح» اشاره کرد. همچنین در سال‌ های گذشته کتاب «به یاد دوست»، نخستین مجلد از مجموعه پنج جلدی آثار بی‌ کلام جواد بطحایی نیز منتشر شد.

آلبوم «خاطره شاد» عنوان یکی از تازه‌ ترین آثار منتشر شده در بازار موسیقی است که با هنرمندی پژمان حدادی، نوازنده تمبک، جواد بطحایی، نوازنده سنتور، مسعود حبیبی، نوازنده دایره در قالب شیوه بداهه نوازی به تازگی منتشر شده و به همین بهانه جواد بطحایی مهمان برنامه «نیستان» شده تا درباره این آلبوم و شیوه بداهه نوازی صحبت کند.

همچنین ندا رادمهر در بخش اخبار و رویدادهای حوزه موسیقی، آخرین رویدادهای موسیقیایی را به اطلاع شنوندگان می رساند.
فرنوش تدین نیز در آیتم تازه ترین آثار موسیقی برنامه «نیستان»، آلبوم «پاییز» اثر جواد بطحایی را معرفی می‌ کند. این مجموعه شامل ۶ آهنگ بی‌ کلام از دونوازی سنتور و تنبک در دستگاه‌ های موسیقی ایرانی است که نوازندگی سنتور را جواد بطحایی بر عهده داشته است.
بخش دیگر برنامه نیستان «موسیقی از ایده تا اجرا» است که استاد کیوان ساکت به آموزش و اجرای قطعات موسیقی می‌ پردازد.
برنامه «نیستان» ساعت ۲۲ به تهیه‎‌کنندگی وحید رستگاری و همراهی یلدا احتشامی از رادیو فرهنگ روی آنتن می رود.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.