Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 24 شوال 1445
شناسه خبر : 21232
  پرینتخانه » اخبار تاریخ انتشار : 04 مهر 1399 - 16:31 |

جواد پیشگر از نقش نمایش‌های رادیویی در اطلاع‌رسانی درباره ویروس کرونا می گوید

جواد پیشگر از نقش نمایش‌های رادیویی در اطلاع‌رسانی درباره ویروس کرونا می گوید

«نمایش به عنوان هنر فرهنگ‌ساز، ‌تعالی بخش و اندیشه‌ور،‌ قادر است در جهت اطلاع رسانی و چگونگی برخورد با پدیده هنوز ناشناخته کرونا، موثر واقع شود.»

جواد پیشگر ـ کارگردان و مدرس نمایش رادیویی و تئاتر ـ  در گفت‌وگو با ایسنا درباره نقش نمایش‌های رادیویی در آموزش و اطلاع‌رسانی درباره ویروس کرونا، در ادامه جملات بالا گفت: «هنر نمایش نوعی فرصت آموزش غیرمستقیم را برای مخاطبش فراهم می‌کند. هنر نمایش به مخاطب خود تلنگر می‌زند، بیدارش می‌کند، ‌هشدار می‌دهد و مخاطب را به اندیشه و تعقل وا می‌دارد و اینگونه مخاطب برای رعایت دستورالعمل‌ها و شاخصه‌های سلامت و مقابله با این بیماری آماده می‌کند.»

او ادامه داد: از زمان حضور این ویروس کشنده در ایران، شبکه‌های رادیویی برنامه‌های زیادی را تولید و عرضه کرده‌اند ولی به اعتقاد من وظیفه شبکه نمایش رادیو سنگین‌تر از سایر شبکه‌های رادیویی است. فرصت هدفمند و شایان توجهی است که شبکه نمایش باید در آن تامل و مکث بیشتری کند.

این هنرمند رادیو باسابقه رادیو به جملاتش اضافه کرد: هر چند فضای مجازی در کوتاه ترین زمان به روزترین اطلاعات و نیازهای مخاطبان را در اختیارشان می‌گذارد،‌ اما رسانه رادیو و به خصوص شبکه رادیو نمایش به خاطر ویژگی‌های منحصر به فردش قادر است بخشی از نیازهای مردم را برای حفظ سلامت جامعه فراهم کند که البته این بازخورد با رویکردی هوشمندانه به نیتجه خواهد رسید.

پیشگر با بیان اینکه ویروس کرونا، جهان و زندگی انسان معاصر را دگرگون کرده است، عنوان کرد: «این بیماری شیوه‌های متفاوتی را برای ادامه زندگی بشر رقم زده است. اراده جهانی را به نوعی همزیستی مسالمت‌آمیز با این مهمان ناشناخته وا داشته است. در برخورد با این بیماری بشریت برای نخستین بار با یک تهدید جدی و مشترک مواجه شده است که از بین بردن آن تنها از طریق رعایت پروتکل‌های بهداشتی و اراده جمعی ممکن خواهد شد. روشن است که سلامت جامعه یکی از مهمترین راهکارهای مقابله با این معضل جهانی و ملی است.»

او رسانه‌ها و فضای مجازی را از کارآمدترین و تاثیرگذارترین ابزارهای موجود برای ارائه‌ اطلاعات لازم و ضروری و مقابله با گسترش بیشتر این ویروس کشنده دانست و یکی از عناصر موثر و هدفمند در این راستا را استفاده بهینه از ابزار هنر و به خصوص هنر نمایش عنوان کرد.

پیشگر در این زمینه افزود: «نمایش به واسطه بنیان‌های هدفمندش و رودیکردش به رشد و تعالی اندیشه و تفکر انسان و نیز ایجاد نگاهی عمیق و هستی ‌شناسانه برای مخاطبانش و از سوی بیان غیرمستقیم علت‌ها و معلول‌ها و واقعیات پیرامون زندگی انسان و همچنین مقوله همذات پنداری مخاطب با هنر نمایش،‌ همیشه تاثیرات ارزشمند خود را طی قرون متمادی به اثبات رسانده است.»

این بازیگر و کارگردان رادیو از هنرمندان به عنوان سربازان فرهنگی جامعه نام برد که دغدغه آن‌ها همیشه با اهداف و آرمان‌های بزرگ عجیب بوده است.

او در این زمینه افزود: تحقق این اهداف نیازمند بسترهای مناسب مادی و معنوی برای هنرمندان است تا با روح و روان آسوده و شرایط بسامان مالی، آثار اثرگذار خود را تولید و به مخاطبان عرضه کنند.

پیشگر در پایان گفت: برای همه مردم سرزمینم آرزوی سلامتی و ایامی شاد را دارم.امیدوارم با رعایت همه مواردی که به سلامت ما یاری می‌رساند، بتوانیم با کمترین آسیب از این معضل جهانی عبور کنیم.

| منبع خبر : ایسنا
به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.