Thursday, 28 March , 2024
امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ - 19 رمضان 1445
شناسه خبر : 393
  پرینتخانه » اخبار تاریخ انتشار : 08 دی 1393 - 19:58 |

حاشیه های اختتامیه جشن رادیو جوان / اشک های صدای جادویی رادیو

حاشیه های اختتامیه جشن رادیو جوان / اشک های صدای جادویی رادیو

هنر صدا – در این مراسم همه دعوت بودند‌؛ کسانی که خودشان را عضو بزرگ خانواده رادیو می‌دانند؛ آنهایی که صبح را به عشق رادیو جوان شروع می‌کنند و شب‌ها را به عشق برنامه‌های شبانگاهی به صبح می‌رساندند، همه همراه بودند. یکی متن نوشت، یکی شعر گفت، یکی آهنگ ساخت، یکی قدرت طنازی‌اش را به رخ کشید و یکی برنامه ساخت.

آیین اختتامیه چهارمین جشن رادیو جوان با عنوان «جوانه» شامگاه یکشنبه ۷ دی ماه ۹۳ با تقدیر از برترین‌های این جشنواره به کار خود پایان داد.

مراسم با سخنرانی بهنام احمدپور، مدیر رادیو جوان آغاز شد.او در سخنانی ضمن تشکر و تقدیر از هنرمندانی همچون فریبرز گلبن و سرور پاکنشان که سال‌ها در رادیو زحمت کشیده‌اند، گفت: یکی از سیاست‌های اصلی که در رادیو جوان پیگیری می‌کنیم، بحث تعامل با مخاطب و همراه شدن با آنهاست. در این میان به غیر از برنامه‌های رادیویی، می‌توانیم از طریق فضای مجازی و برگزاری جشنواره‌ها و نظرسنجی‌ها که شامل پیامک، تلفن‌ و کامنت‌هایی می‌شود که امروز در سایت‌ها می‌بینیم، می‌توانیم با مخاطبان ارتباط برقرار کنیم.

احمدپور در عین حال گفت: امروز خوشحالیم با شیوه‌ی متفاوتی در رادیو برنامه‌سازی می‌کنیم. برنامه‌سازی که با مخاطبان پیگیری و پی‌ریزی شده است که نتیجه آن هم ایده‌پردازی و تصمیم‌سازی در رادیو است.

وی با اشاره به دستاوردهای جشنواره جوانه گفت: فکر کنم توانسته‌ایم جمعیت چندین هزاره جوانان را با رادیو همراه کنیم و آنها هم در شکل‌گیری پیام و تولید برنامه سهم خودشان را مشخص کنند. امیدوارم این اتفاقات بزرگ و این روند را ادامه بدهیم.

او با اشاره به فرایند چهارمین جشنواره جوانه رادیو جوان که شامل دو بخش شنیداری و غیرشنیداری است‌، ادامه داد: بخش شنیداری شامل تولید قطعه موسیقی‌، آنونس و برنامه‌سازی بود و بخش غیرشنیداری ایده برنامه‌، وبلاگ نویسی‌، داستان نویسی و … را شامل می‌شد. همچنین با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری درخصوص محیط زیست یک بخش ویژه‌ای را نیز به این جشنواره اضافه کردیم و این بخش تنها بخشی بود که همکاران حرفه‌ای در رادیو هم می‌توانستند در آن شرکت کنند.

مدیر رادیو جوان سپس به آمار و ارقام شرکت‌کنندگان و آثاری که به این جشنواره رسیده است‌، اشاره کرد و گفت: از میان ۱۰۳۰۷ اثر رسیده، ۵۳۰۵ اثر مربوط به بخش شنیداری و ۵۰۰۲ اثر مربوط به بخش غیرشنیداری است. در این میان ۱۰۹۸ اثر مربوط به بخش آنونس، ۳۲۲ اثر مربوط به قطعه باکلام و بی‌کلام‌، ۲۵۹۲ اثر مربوط به برنامه‌سازی ‌، ۱۲۳۶ اثر مربوط به شعر و قطعه موسیقی ۱۴۳۵ اثر مربوط به داستانک ‌، ۱۲۶۳ اثر متن رادیویی ‌، ۴۹۲ اثر مربوط به ایده و همچنین ۲۸۳ اثر در بخش محیط زیست در این جشنواره شرکت کرده بودند.

بهنام احمد پور در پایان سخنانش در این مراسم ضمن تبریک به نسرین آبروانی به عنوان معاون جدید رئیس صدا و سیما در حوزه صدا گفت: خانم آبروانی از همکاران ما در داخل رادیو بودند که امیدواریم موفق باشد.

اشک‌های صدای جادویی

مهران دوستی در اختتامیه چهارمین دوره از جشنواره جوانه حاضر شده بود که از صدای او به عنوان «صدای جادویی» یاد شد.

او که چندی پیش به دلیل جراحی قلب باز در بیمارستان بستری شده و از رادیو دور بود، پس از آمدن به روی سن متنی را با عنوان اینکه با صدای قلبمان شنیده می‌شویم خواند و سپس در سخنانی گفت: از همه بچه‌های رادیو جوان تشکر می‌کنم. حقیقت این است که ما یک خانواده هستیم وقتی من دچار بیماری شدم دیدم که خانواده بزرگ من رادیو و همه مردم ایران هستند و با دعاهای آنهاست که من اینجا هستم.

مهران دوستی در این مراسم در میان صحبت‌هایش برای ثانیه‌هایی اشک از چشمانش سرازیر شد و عذرخواهی کرد.

سپس با حضور احمدپور، مدیر رادیو جوان تندیس جوانه رادیو جوان به مهران دوستی به همراه یک تابلو فرش تقدیم شد.

 

چهارمین جشنواره جوانه رادیو جوان

هفت در بسته و یک در نبسته برای جوانان

بخشی از اجرای این مراسم برعهده حسین کلهر بود؛ این مجری‌ به تازگی به رادیو جوان آمده است.

او در این مراسم از نحوه‌ی ورودش به رادیو و رادیو جوان گفت و اظهار کرد: در رادیو جوان تاکنون اجرا نداشته‌ام. معتقدم اگر هفت در بسته وجود دارد و یک در نبسته، آن در نبسته رادیو جوان است مملکت ما پر از استعداد است اگر به جوانان امکانات ندهیم همه تلف می‌شوند.

او سپس نحوه ورودش به رادیو را اینگونه شرح داد: برای کسانی که دوست دارند به رادیو بیایند، اولین مرحله این است که در جشنواره جوانه شرکت کنند. من در ابتدا دوست داشتم از طریق صدایم به رادیو وارد شوم اما موفق نبودم و از حوزه نویسندگی وارد رادیو شدم. اما اگر از این طریق هم قبول نشوی، باید کلاس‌های استاد مهران دوستی را بروید و در نهایت این جشنواره که برگزار شده است‌، پنج نفر می‌مانند و ۹۹۹۵ نفر در سال‌های بعد به رادیو جوان خواهند رسید.

صداهایی شبیه خسروشاهی و والی‌زاده

در بخشی از این مراسم مجید عسگری، برنامه‌ساز و گوینده‌ رادیو جوان، با خواندن متنی، حاضران را به یاد صدای خسرو خسروشاهی – دوبلور پیشکسوت – می‌اندازد.

در ادامه گوینده دیگری به اجرای برنامه‌ می‌پردازد که او هم صدایش شباهت زیادی به منوچهر والی زاده – پیشکسوت دوبله و رادیو – دارد.

در ادامه مراسم اهدای جوایز با حضور دکتر پرند، رییس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور، سرور پاک‌نشان و همچنین مهندس احمدپور (مدیر رادیو جوان) بر روی سن آغاز شد.

در بخش طنز شش اثر لایق دریافت جایزه شدند که اسامی آنها به شرح زیر است:

حسین سیری،‌ گویندگی برنامه طنز «من آشغال هستم»

مژگان نیک طبع، نویسنده «پیشنهاد شغل»

سعید قیاسی پیمان، نویسنده طنز «اخبار ۱۴۴۸»

زینب محمودی، تهیه‌کننده طنز «ثبت برای همیشه»

مهدی آذری و معصومه همتی، تهیه‌کنندگان «من آشغال هستم»

حمیدرضا کاشی، برنامه طنز «نمایش ننه گوهر»

در بخشی از این مراسم توسط مدیریت باشگاه رادیویی جوان، خانم خوشنو‌یس و احمدپور، مدیر رادیو جوان نشان رادیو جوان به پنج تن از فعالان رادیو جوان که در دوره گذشته به رادیو جوان وارد شده بودند‌، اهدا شد.

محمد کیانی‌، متین‌السادات فیروزی‌، احسان زارع،‌ زهره سربازی‌، محمد حسین خسرو جردی‌ شامل این افراد بودند.

جوایز بخش غیرشنیداری با حضور دکتر مرادی نماینده مجلس‌، قربانی (قائم مقام شبکه جهانی صدای آشنا)، ‌جعفری (مدیر طرح و برنامه رادیو)‌، فریبرز گلبن (تهیه‌کننده پیشکسوت رادیو جوان) به برگزیدگان اهدا شد.

از میان ۱۲۶۳ اثر دو اثر لایق دریافت جایزه در این جشنواره شدند

مصطفی بیان متن «قصه‌های پدربزرگ‌»،

میثم اکبرپور متن «یادت هست کوچولو بودی من میومدم اینجا»

در بخش ایده:

زینب خرسند ایده «علم بهتر است یا ثروت»

زهرا اسدوند «دورهمی ایده بازی»

در بخش شعر از میان ۱۲۳۶ اثر دو اثر لایق دریافت جایزه در این جشنواره شدند

علیرضا قنبری «رباعیات»

آریا معصومی «شعر کوتاه»

در بخش داستانک از میان ۹۲۵ اثر دو اثر لایق دریافت جایزه شدند

صباح سلطانی‌ «این خواب واقعی است»،

ندا عبدی «چادر نماز مادر»

جوانه

در بخش وبلاگ نیز از میان ۷۷۹ اثر سه اثر لایق دریافت جایزه شدند

هانیه شالباف «ترانه جوانی»

سعید غزنوی «جوان و جوانه»

احمد دهقان «موج جوانی»

در بخش محیط زیست از میان ۶۱۵ اثر شش اثر لایق دریافت جایزه شدند

مصطفی مصیبی «آبزیست صرفا قضاوت با شماست»،

انسیه عطایی روشن «نفس‌های عمیق ایران»

ساناز صادقیه «مهاجران»

زینب فلاحی «اذان»

علیرضا نغده دوز «هستی و نیستم»

ریحان بیرامی «خدا بزرگتر است»

همچنین جوایز مربوط به خوانندگی با حضور مدیر رادیو جوان‌، مهران دوستی و دکتر پرند بر روی سن به برگزیدگان اهدا شد.

در بخش خوانندگی امیر پارسایی مجد «هوای من»

مهرداد معزی «خاک و ریشه»

شروین بختیاری آهنگسازی «صلح»

اشکان بختیاری «آزادی»

جواد عزیزی «جوون ایرانی»

سمیرا فروغی «گویندگی آنونس سایت شبکه»

محمد زبرجدی ساجد و انسیه چراغعلی گویندگی آنونس سایت شبکه

سمیرا زارعی تهیه‌کننده «جاده»

زهرا جسمانی تهیه‌کننده «جاده جونی»

در بخش برنامه‌سازی هشت اثر لایق دریافت جایزه در این جشنواره شدند

نوید امینی «تسبیح»

علی اعتمادی و میلاد فتوحی«فاتحان»

الهه سادات امیر شاه کریمی «دریچه‌ای برای ماندن»

علی ششتمدی «فوتبال فرهنگی»

ریحانه بهمن آبادی «گزارشگری فرهنگ تبلیغات و کارآفرینی»

حسین طاهری تهیه کننده «من و ببخش»

علی محمد انوشی«تب زیبایی»

سهیل یوسفی «رادیو نیمکت»

 

چهارمین جشنواره جوانه رادیو جوان

 

حاشیه‌ها

– پیش از این و در سه دوره‌ی گذشته جشنواره جوانه، از پیشکسوتان برای اهدای جایزه دعوت به عمل نمی‌آمد، اما این بار رادیو جوان با دعوت از پیشکسوتان رادیویی از جمله سرور پاک‌نشان‌، فریبرز گلبن و همچنین مهران دوستی، جوایز دوره چهارم جشنواره جوان را به برگزیدگان اهدا کرد.

– در بخش‌هایی از این مر اسم کلیپ‌ها و تصاویری از دوره‌های قبلی جشنواره جوانه به تصویر کشیده شد که طی آن تصاویر محمد حسین صوفی، معاون سابق صدا برای برخی رادیویی‌ها و همچنین حاضران تداعی‌کننده خاطرات گذشته شد.

– اجرای آیین اختتامیه جشن جوانه رادیو جوان را قریب به اتفاق بیشتر مجریان رادیو جوان برعهده داشتند؛ لاله اکبری از گویندگان قدیمی رادیو جوان،‌ حسن اسماعیل پور، ابوالفضل اینانلو و همچنین پیمان طالبی و نسیم رفیعی اجرای این مراسم را برعهده داشتند.

– در بخشی از این مراسم دو عضو فعال رادیو جوان اجرای نمایش «شهر فرنگ» را برعهده داشتند؛ نمایش «شهر فرنگ» حاشیه‌های برگزیدگان در دوره‌های قبل را به تصویر می‌کشید.

– حامد شکیبا – از هنرمندان رادیو جوان – در این مراسم نمایش تک‌نفره‌ای را اجرا کرد که در آن نقش شرکت‌کننده‌ای که برای دریافت جایزه ناامید شده بود و از این جشنواره به عنوان «کشک استعداد» یاد می‌کرد را بازی کرد. او پس از اینکه جایزه جشنواره را دریافت کرد، کاملا فکرش تغییر کرد.

– مراسم پایانی جشنواره جوانه به گرفتن عکس یادگاری نیانجامید چراکه این مراسم یک شگفتانه داشت و آن حضور محمد علیزاده – خواننده جوان پاپ کشور – و اجرای زنده توسط او بود. محمد علیزاده به همراه گروهش در این برنامه دعوت شده بودند و این اتفاق بر شوق حاضران در جشنواره افزود.

علیزاده در ابتدا طی سخنانی با اشاره تلویحی به درگذشت مرتضی پاشایی گفت: من و اعضای موسیقی، غم سنگین برایمان پیش آمد اما امروز با تمام انرژی آمدم که شادتان کنم.

او سپس گفت: امیدوارم که همه این روزها آرامش داشته باشید؛ آرامش که هست همه چیز هست.

علیزاده یادآور شد: سال ۸۸ اولین تِرَکَم را خواندم که آن تِرَک، زمینه آشنایی من با مردم ایران بود؛ پیش از این به رادیو می‌آمدم و قبل از سال ۸۸ هم خوانده بودم.

علیزاده در عین حال از فریبرز گلبن و مهران دوستی یاد کرد که از دوستدارشان است و عنوان کرد: همیشه در حین رانندگی در ماشین رادیو جوان گوش می‌دهم.

اولین قطعه‌ای که محمدعلیزاده آن را اجرا کرد «جز تو» بود که با استقبال حاضران مواجه شد.

«هواتو کردم»،‌ «فکرشم نکن»، «همیشه نگام کنی» نیز از دیگر قطعاتی بود که این خواننده محبوب آن را با گروهش زنده اجرا کردند.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.