Wednesday, 1 May , 2024
امروز : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 23 شوال 1445
شناسه خبر : 1995
  پرینتخانه » اخبار تاریخ انتشار : 31 خرداد 1395 - 7:32 |

حاشیه های مجلس یادبود حبیب محبیان+ تصاویر و صحبت های هنرمندان

حاشیه های مجلس یادبود حبیب محبیان+ تصاویر و صحبت های هنرمندان

مراسم یادبود هفتمین روز درگذشت «حبیب محبیان» صبح امروز در مسجد جامع شهرک غرب با حضور جمعی از هنرمندان و دوستداران وی برگزار شد. در این مراسم حمیدرضا نوربخش مدیرعامل و جمع دیگری از اعضای خانه موسیقی حضور داشتند.

همچنین از چهره‌های شاخص حاضر در این برنامه نیز می توان به مهدی یراحی، داریوش ارجمند، سعید شهروز، امیر و امید تاجیک، یاحا کاشانی، مجید خراطها، محمد چناری، ناصر و مصطفی پاشایی، محمدرضا خانزاده، مجید عبدی و .. اشاره کرد.

همچنین محمد پسر حبیب نیز که روز جمعه وارد ایران شده بود به همراه بردار و بستگن نزدیکتر از مهمانان استقبال کرد.

حمیدرضا نوربخش مدیرعامل خانه موسیقی در این مراسم گفت: حبیب هنرمند نجیب و فرهیخته‌ای بود و از هنرمندانی بود که در طول زندگی هنری‌اش به ابتذال کشیده نشد، او مسیر مشخص خود را پیدا کرده بود و آرام و بی‌حاشیه در طول این مسیر حرکت می‌کرد و همیشه مفاهیم خاصی در هنرش متجلی بود.

وی افزود: حبیب در حوزه موسیقی پاپ مشغول فعالیت بود اما موسیقی پاپی که از مبنا و یک تفکر برخوردار بود.

مدیرعامل خانه موسیقی در ادامه به بازگشت حبیب به ایران گفت: حبیب در طول دوران فعالیتش هنرمند بسیار کم حاشیه‌ای بود و چند سال پیش با وعده‌هایی که در دولت قبل داده شد به ایران بازگشت اما متاسفانه این وعده‌ها عملی نشدند، او هنرمند مظلومی بود و ما از اتفاقی که برای او افتاد متأسفیم حبیب در طول دولت جدید درخواستی برای مجوز ارائه نداد. در هر حال رفتن او برای جامعه موسیقی ضایعه بزرگی بود، ما هم هنگامیکه ایشان فوت کردند مدام پیگیر این بودیم که ایشان را در تهران تشییع کنیم اما متاسفانه این امر محقق نشد و او در محل سکونتش دفن شد البته مردم در همان جا هم با حضور پررنگشان مراسمی باشکوه را برگزار کردند و نشان دادند که همیشه حامی هنرمندانشان هستند.

سعید شهروز طی حضور در این مراسم اظهار کرد: حبیب از زمان برگشت خیلی به چشم آمد، اقدام او برای بازگشت به وطن بسیار ارزشمند بود. کسی که از پیشکسوتان موسیقی بود و احترامش برای همه ما واجب است.

** کسی دیگر مثل حبیب نمی خواند
وی تاکید کرد: حبیب سبک خاصی در موسیقی داشت و فکر نمی کنم دیگر کسی مثل حبیب بخواند. آهنگ های اجتماعی و عاطفی او، ارتباط و پیوند خوبی با مردم برقرار کرده بود.
شهروز، درباره تاثیر حبیب روی خوانندگان پس از خود نیز گفت: از نظر روش، تاثیر او روی خوانندگان هم دوره و بعد از خود بسیار بود، از نظر اخلاقی هم، صبر و مهربانی بی مانندش الگوی مناسبی برای همه ما است.
وی ادامه داد: کسی که به همه چیز پشت پا زده تا به سمت وطن خود برگردد باید با استقبال بیشتری از طرف مسئولان مواجه می شد که اگر اینگونه بود، این اتفاق، تاثیر و انعکاس بهتری در جامعه داشت و در روحیه شخص او مفید واقع می شد؛ هرچند این اواخر شرایط به سمت بهبودی می رفت، مخصوصا از زمانی که در مراسم رسمی «سومین جشن سالانه موسیقی ما» سخنرانی کرد، درها آرام آرام به روی او باز می شد، ولی اجل مهلت نداد و با تقدیر نمی شود جنگید.
این خواننده برجسته پاپ صدا و سیما تصریح کرد: تصمیم دارم یک آهنگ خاص و مورد علاقۀ آلبوم جدیدم را که در نیمه دوم سال جاری روانه بازار خواهد شد، با دقت بیشتری تنظیم و به حبیب تقدیم کنم.

** احمد ایراندوست: اشعار و محتوای آهنگ های حبیب عالی بود
احمد ایراندوست بازیگر طنز تلویزیون هم گفت: هیچکدام از آهنگ های حبیب حتی خارج از ایران، بد نبود. هرکدام از آهنگ های حبیب را که بشنوید، مضامین و موضوعات شعرهای خوانده شده توسط حبیب، همه درباره مذهب و مادر و میهن بود و این اواخر نیز آهنگ زیبایی را به مدافعان حرم تقدیم کرد که مانند سایر آهنگ هایش، بسیار ماندگار خواهد شد.

** مجید خراط ها: سبک موسیقی حبیب کهنه شده بود
مجید خراط ها خواننده پاپ هم که در این مراسم حضور داشت در سخنانی تامل برانگیز اظهار کرد: به خواننده عزیز و طرفدارانش تسلیت می گویم و امیدوارم خانه ابدی جای آرامی برای وی باشد. جای سبک موسیقی حبیب خالی نخواهد بود، اگر من هم بخواهم مثل خیلی از همکاران خواننده ام بگویم که بعد از حبیب جای این سبک خالی می شود، اغراق کرده ام چون بسیاری ممکن است بعد از فوت حبیب درباره او اغراق کنند.
وی ادامه داد: سبک موسیقی حبیب کهنه شده بود اما همه بزرگترها و ما در جوانی با او خاطره داشته ایم. کم لطفی است اگر بگویم حالا که سبک ایشان مرد دیگر هیچ. این اتفاق و سفر ابدی او شاید باعث شود تا توجه مردم بیشتر روی آثار هنری او جلب شود. من آهنگ مادر ایشان را زیاد خواندم و هنوز می خوانم.

** رضا بنفشه خواه: مردم حبیب را دوست داشتند
رضا بنفشه خواه بازیگر پیشکسوت مجموعه های صدا و سیما هم تاکید کرد: مردم هنرمندان را دوست دارند و علت حضور پرشور مردم در اینجا به این سبب است که مردم پشت هنرمندان مردمی را هیچگاه خالی نمی کنند. حبیب هم یک هنرمند کاملا مردمی بود و مردم دوستش داشتند.
وی افزود: من با چند آهنگ حبیب خاطرات خوبی دارم از جمله آهنگ معروف «من مرد تنهای شبم» که بسیار دوست داشتم.
بنفشه خواه تاکید کرد: چرا بعد از بازگشت این هنرمندان، به رغم علاقه مردم، عرصه برای ارائه آثار هنری این عزیزان فراهم نشد؟ امیدوارم از این پس اینگونه نباشد و شرایطی پیش بیاید تا هنرمندان با شرایط مشابه بتوانند به راحتی فعالیت کنند.

* نیروهای امدادی و عوامل اورژانس، آتش نشانی، نیروی انتظامی و پلیس راهور تهران بزرگ نیز به منظور برقراری نظم و امنیت در اطراف محل برگزاری مراسم مستقر شده اند.

* عوامل اجرایی برگزاری مراسم از ورود خبرنگارانی که فاقد کارت مخصوص هستند به داخل مسجد جلوگیری می کنند، همین امر موجب شده تا جمعیت قابل توجهی در بیرون مسجد جامع شهرک غرب و محوطه اطراف آن اجتماع کنند.

* حمیدرضا نوربخش مدیرعامل خانه موسیقی ایران در مجلس یادبود مرحوم حبیب محبیان سخنرانی کرد.

* افرادی که موفق به حضور در داخل مسجد نشده اند، تصاویر مرحوم محبیان و همچنین دست نوشته های از ترانه های وی را با خود همراه داشتند.

* برادر مرحوم حبیب محبیان با حضور در میان جمعیت مستقر در محوطه مسجد جامع شهرک غرب، از ابراز همدردی و همراهی مردم با خانواده محبیان قدردانی کرد.

* متن چاپ شده بسیاری از ترانه های حبیب محبیان در میان جمعیت شرکت کننده در مراسم توزیع شده است.

* تجمع مردم در مقابل مسجد موجب ترافیک در سطح خیابان منطقه شهرک غرب شده است.

* طرفداران این خواننده پاپ از شهرهایی مانند اهواز، قوچان، اصفهان، گناوه و دیگر شهرهای ایران برای شرکت در مراسم به تهران آمده اند.

* جمعیت حاضر در محوطه مسجد جامع شهرک غرب با ذکر صلوات و سردادن شعارهایی از جمله «حبیب روحت شاد، مرد تنهای شب بدرود بدرود» یاد و خاطره این خواننده کشورمان را گرامی داشتند.

* پل عابرپیاده مقابل مسجد جامع شهرک غرب به دلیل ازدحام بیش از حد جمعیت مسدود شده و امکان تردد برای افراد از آن وجود ندارد.

* محمد پسر حبیب محبیان که در خارج از کشور زندگی می کند، امروز در مراسم یادبود پدر حضور داشت.

* برخی از چهره های فرهنگی و هنری از جمله ایرج مهدیان، منوچهر بابازاده، مجید خراطها، مهدی یراحی و رضا بنفشه خواه در مراسم یادبود حبیب محبیان حضور داشتند.

این مراسم با نظم خوبی برگزار شد و برخلاف انتظار چهره‌های هنری زیادی در این مراسم حضور نیافتند.

 

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.