Thursday, 28 March , 2024
امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ - 19 رمضان 1445
شناسه خبر : 24757
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو ایران تاریخ انتشار : 10 اسفند 1399 - 13:18 |

حافظت از زمین، دغدغه مهم رادیو ایران در روز درختکاری

حافظت از زمین، دغدغه مهم رادیو ایران در روز درختکاری

گروه دانش و اقتصاد رادیو ایران از ۱۰ اسفند در برنامه های مختلف به صورت ویژه در برنامه های «سیاره آبی»، «راهی به آبادی» و «رهاورد» به اهمیت و موضوع درخت و درختکاری می پردازد.

به گزارش هنرصدا به نقل از شبکه رادیویی ایران، روز درخت‌کاری یکی از روزهای سال است که در آن مردم تشویق به کاشتن نهال می‌شوند. در ایران، ۱۵ اسفندماه هر سال روز درختکاری نام گذاری شده است.

از این رو گروه دانش و اقتصاد رادیو ایران از ۱۰ اسفند در برنامه های مختلف به صورت ویژه در برنامه های «سیاره آبی»، «راهی به آبادی» و «رهاورد» به اهمیت و موضوع درخت و درختکاری می پردازد.

در این برنامه ها ضمن تحلیل و بررسی وضعیت درختان و منابع طبیعی کشور، به ارتقاء پوشش حفاظتی، تعیین تکلیف مدیریت پارک های جنگلی، مدیریت بهره برداری از منابع و همچنین آموزش پیشگیری از حریق مانند عدم رهاسازی ظروف شیشه ای در طبیعت، جلوگیری از بازی کودکان و نوجوانان با کبریت یا فندک در محیط زیست، عدم روشن کردن آتش در سطح جنگل ها و سایر موضوعات مرتبط با درخت و درختکاری پرداخته می شود.

گفتنی است «سیاره آبی» به تهیه کنندگی سیما پاتیمار از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۶:۴۰، «راهی به آبادی» به تهیه کنندگی راضیه حسینعلی روزهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه بعد از خبر ساعت ۲۲:۰۰ و «رهاورد» به تهیه کنندگی مریم بانو فطرتی از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۱:۱۵ از رادیو ایران پخش می شود

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.