Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 20874
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو جوان تاریخ انتشار : 17 شهریور 1399 - 10:23 |
عوامل برنامه مناسبتی «میدان امام حسین (ع)» میزبان مخاطبان در 162 شدند

حسینیه سیار رادیویی در خیابان‌های تهران

حسینیه سیار رادیویی در خیابان‌های تهران

عوامل برنامه مناسبتی «میدان امام حسین (ع)» رادیو جوان یک‌شنبه ۱۶ شهریور در واحد ۱۶۲ روابط عمومی سازمان، تلفنی پاسخگوی مخاطبان این برنامه شدند.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، همه عوامل این برنامه از عباس پیری، سردبیر و تهیه‌کننده، فاطمه عباسی و ابوالفضل اینانلو، مجری، مهدی شاه‌رضایی، مشاور برنامه تا علیرضا مقصودی، مدیر رادیو جوان و علیرضا محمد نیا، مدیر گروه جوان و اندیشه به فراخور مسئولیتشان در برنامه، مشتاقانه به مدت یک ساعت پای حرف‌های مخاطبانشان نشستند.

«میدان امام حسین (ع)» را می‌توان یکی از ویژه‌ترین برنامه‌‌های معاونت صدا در محرم امسال دانست. برنامه‌ای که با حضور عزاداران حسینی، با رعایت فاصله اجتماعی در یک استودیوی متحرک با عنوان «میدان امام حسین (ع)» از ۱۰ نقطه تهران شروع می‌شد و در پایان به میدان امام حسین (ع) می‌رسید. این برنامه از سی و یکم مرداد به مدت ۱۲ شب از ساعت ۲۳ تا ۳۰ دقیقه بامداد به مدت ۱۲۰ دقیقه روی آنتن رادیو جوان رفت.

عزاداری خیابانی برای شنوندگان
علیرضا مقصودی، مدیر رادیو جوان برنامه «میدان امام حسین (ع)» را برنامه‌ای سهل و ممتنع دانست و گفت: چون پیش‌ازاین چنین تجربه‌ای را در شبکه‌های رادیویی نداشتیم باید همه مراحل برنامه‌سازی را با دقت پشت سر می‌گذاشتیم تا کمترین خطا در برنامه دیده شود.
مدیر رادیو جوان با اشاره به اهداف این برمه متذکر شد: در طول برنامه اهداف‌ مختلفی را دنبال کردیم. این‌که با توجه به شرایط کرونایی کشور، برپایی مراسم عزاداری به شکل گذشته امکان‌پذیر نبود و رادیو جوان تصمیم گرفت در اولین تجربه این عزاداری را در خیابان‌های پایتخت برای عابران و شهروندان و مخاطبان از همه‌جا برپا کند برای ما اهمیت بسیاری داشت.
وی افزود: با اتکا به حضور گویندگان مسلط و باتجربه این شبکه تمام ۱۲۰ دقیقه برنامه را بدون هیچ مشکلی پشت سر گذاشتیم و مخاطبان برنامه نیز ضمن استقبال از این ایده خواستار ادامه‌دار بودن چنین برنامه‌هایی می‌شدند.
مقصودی با اشاره به بخش‌های این برنامه گفت: به دلیل اجرای زنده روی خودرو باید همه عوامل هم با همان تسلط در فضای باز برنامه اجرا می‌کردند که خوشبختانه در این سیزده شب مداحان، شاعران و دیگر مهمانان برنامه نیز با ما هماهنگ بودند.

حسینیه‌ای به وسعت تهران
عباس پیری، تهیه‌کننده «میدان امام حسین (ع)» با اشاره به ایده این برنامه در ایام شیوع بیماری کرونا گفت: اولین بار است که این رویداد در معاونت صدا و به همت رادیو جوان انجام رخ داد. امسال شعار رادیو و تلویزیون «هر خانه یک حسینیه» بود و ما در رادیو جوان سعی کردیم این حسینیه سیّار را نزد آن‌ها ببریم که حتی از پشت شیشه‌خانه‌هایشان شاهد این ماجرا باشند.
پیری افزود: در طول اجرای این برنامه تمام تلاشمان را کرده‌ایم، چون در سطح شهر تردد داریم، تمام شیوه‌نامه‌های بهداشتی را به‌دقت رعایت کنیم تا مشکلی برای کسی پیش نیاید.
وی با اشاره به همراهی مخاطبان با این برنامه متذکر شد: استقبالی که از این کاروان شد برای ما هم قابل غافلگیرکننده بود. برخی از مخاطبان با وسیله نقلیه‌شان مار را همراهی می‌کردند و برخی نیز پای پیاده با ما همراه بودند و سوگواری می‌کردند.
تهیه‌کننده این برنامه درباره بخش‌های آن توضیح داد: همه سعی ما براین بود که برنامه با آیتم‌های متنوع پر شود و چون امکان ارسال برنامه تولیدی نبود همه بخش‌ها زنده اجرا می‌شد و روی آنتن می‌رفت.
پیری درباره آیتم‌های برنامه افزود: در آیتم «محرم آن سال‌ها» هر شب مهمان یکی از رزمندگان بودیم و خاطرات آن‌ها را از محرم در جبهه می‌شنیدیم. در بخش دیگری حجت‌الاسلام مهدی دربانی سخنانی متناسب با آن شب محرم بیان می‌کرد و با ذکر مصیبتی کوتاه فضای برنامه را معنوی‌تر می‌کرد.
به گفته این تهیه‌کننده حضور مداحان جوان در کنار شاعران اهل‌بیت و گروه سرود و تواشیح بخش‌های دیگری از برنامه را تشکیل می‌دادند که به دلیل تنوع وزنده بودن برنامه مخاطبان با آن همدلی می‌کردند.
وی در پایان گفت: استودیوی متحرک این برنامه در روز نهم محرم (تاسوعا) از میدان امام حسین به سمت امامزاده صالح تجریش و در روز عاشورا از میدان امام حسین به‌سوی حرم حضرت عبدالعظیم در شهرری حرکت کرد که با همراهی بی‌نظیر عزاداران حسینی مواجه شد.

اجرایی متفاوت در مقابل مخاطبان
ابوالفضل اینانلو، یکی از مجریان این برنامه با اشاره به استقبال مخاطبان گفت: نظرات مخاطبان مثبت بود و همگی این ابتکار برنامه‌سازان را تحسین می‌کردند.
وی افزود: مسلماً برای ما این تجربه سخت اما شیرین بود چراکه باید در حال حرکت ماشین برنامه را اجرا می‌کردیم و به دلیل استقبال مخاطبان خودرو گاهی ترمز می‌کرد و صدای ما نیز کم‌وزیاد می‌شد؛ اما خروجی برنامه روی آنتن برای ما و مخاطبان رضایت‌بخش بود و خوشحالم که چنین تجربه‌ای را در محرم امسال پشت سر گذاشتم.

ایده‌ای نو با واحد سیار
مهدی شاه‌رضایی، مشاور برنامه که اکنون دو برنامه «کافه رادیو» و «عبور از تاریخ» را روی آنتن رادیو جوان دارد درباره ایده اصلی برنامه گفت: این برنامه ایده مدیر شبکه و برنامه‌سازان رادیو جوان بود که با حمایت معاونت صدا و همکاران فنی توانست به ثمر بنشیند.
وی با اشاره به لزوم پویایی و نوآوری در برنامه‌های رادیو تأکید کرد: ما پیش‌ازاین نیز با برنامه «با تو حالم خوبه» با همکاری آستان قدس رضوی چنین تجربه‌ای را به‌صورت زنده از صحن آزادی حرم امام رضا (ع) باحال و هوای چهارشنبه‌های امام رضایی (ع) داشتیم اما این برنامه شکل دیگری به برنامه‌سازی در رادیو جوان داد و اکنون با پشت سر گذاشتن این تجربه می‌توانیم ایده‌های دیگری را در مناسبت‌های مختلف داشته باشیم.
شاه‌رضایی با اشاره به سختی‌های تولید این برنامه گفت: مسلماً بخش فنی این رویداد برای ما مهم بود و با تلاش همکاران فنی از طریق اینترنت این ارتباط برقرار می‌شد و ما حین حرکت در خیابان‌های تهران توانستیم برنامه را بدون هیچ نقص فنی روی آنتن ببریم.

لذت همراهی با سوگواران حسینی
فاطمه عباسی، مجری شناخته‌شده برنامه‌های مناسبتی اجرای این برنامه را بخشی از ارادتش به امام حسین (ع) دانست و گفت: زمانی که نام سیدالشهدا (ع) به میان می‌آید هر ایده‌ای می‌تواند به سرانجامی درست برسد؛ و هر اجرایی که با خلوص روی آنتن می‌رود می‌تواند مخاطب را راضی کند.
وی با اشاره به اولین تجربه اجرا در خودروی در حال حرکت بیان کرد: این تجربه برای من شیرین و فراموش‌نشدنی است و فکر می‌کنم فرصتی بود که باید از آن بیشترین بهره معنوی را می‌بردم.
عباسی به اشتیاق مخاطبان و سوگواری‌شان در حین شنیدن برنامه اشاره کرد و گفت: یکی از بهترین لحظات این برنامه همراهی شنوندگان، شهروندان و عابرانی بود که با دیدن خودروی در حال حرکت برنامه و شنیدن صدای برنامه سوگواری می‌کردند و ارادتشان را به سیدالشهدا (ع) نشان می‌دادند.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.