Tuesday, 30 April , 2024
امروز : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 22 شوال 1445
شناسه خبر : 48316
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو قرآن, گفت و گو تاریخ انتشار : 11 فروردین 1403 - 15:25 |

حضور قاریان تراز اول و بین‌المللی در رادیو قرآن

حضور قاریان تراز اول و بین‌المللی در رادیو قرآن

تلاوت اذان‌گاهی لحظات افطار به صورت زنده در حضور قاریان تراز اول و بین‌المللی و خانواده‌های آن‌ها یکی از بخش‌های مهم برنامه «صدای نیایش» رادیو قرآن است.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی معاونت صدا، فاطمه قاسم‌آبادی تهیه‌کننده رادیو قرآن درباره برنامه صدای نیایش که به مناسبت ماه مبارک رمضان لحظات افطار روی آنتن می‌رود، گفت: با توجه به فضای ماه مبارک رمضان و سیاست شبکه، تاکید ما در این برنامه الهام گرفتن از معارف و قرآن است در این چارچوب از اصلی‌ترین مباحثی که سعی داریم با توجه به تقارن بهار قرآن و بهار طبیعت در برنامه دنبال کنیم، موضوع صله‌رحم، دورهمی، سفره‌های ساده و دور از تجملات افطاری، ایجاد فضای نیایشی و مناجاتی برای مخاطبان در لحظه‌های ناب افطار و آشنایی و انس بیشتر با کلام‌الله مجید و معارف آن است.

وی با اشاره به بخش‌های مختلف برنامه افزود: آیتمی با عنوان «مأذنه» با هدف معرفی مساجد شاخص و تراز پخش می‌شود. در این بخش هر شب به معرفی یک مسجد از یک استان می پردازیم. آیتم «یک صفحه ترتیل» برای انس بیشتر مخاطبان با قرآن کریم، هر روز یک صفحه تلاوت ترتیل پخش می‌کند. آیتمی با عنوان «با قرآن در فضای مجازی» طراحی‌شده که به معرفی فعالان فضای مجازی می‌پردازد که در این عرصه با تولید محتوای قرآنی ورود کرده‌اند.

قاسم‌آبادی بیان کرد: سخنان بزرگان و فرازهای ناب تلاوتی، «افتتاح عاشقی» با محوریت بیان ادبی از دعای افتتاح، بخش کارشناسی احکام با عنوان «خدا چی میگه»، بخش کارشناسی «پای درس آیه‌ها»، تلاوت اذان‌گاهی به صورت زنده با حضور قاریان تراز و بین‌المللی که به همراه خانواده خود مهمان برنامه هستند، از دیگر بخش‌های این برنامه هستند.

این تهیه‌کننده در ادامه با معرفی مهم‌ترین بخش برنامه گفت: حضور خانواده‌های قرآنی در برنامه با توجه به اهمیت خانواده است. مشخصه اصلی این برنامه هم حضور خانواده‌های قاریان و حافظان قرآن و پرداختن به معارف عالیه قرآن است. مخاطب هدف برنامه خانواده ها هستند که در رنج‌های مختلف سنی هستند و به همین منظور هر روز در برنامه از یک خانواده قرآنی دعوت به عمل می‌آید.

هنرصدا/ حامد بهجتی

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.