Wednesday, 1 May , 2024
امروز : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 23 شوال 1445
شناسه خبر : 39831
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو ایران تاریخ انتشار : 08 اسفند 1401 - 11:07 |

حمایت از بیماران نادر در رادیو ایران

حمایت از بیماران نادر در رادیو ایران

برنامه «ایران امروز» دوشنبه هشتم اسفند، همزمان با روز حمایت از بیماران نادر، با حضور کارشناسان و صاحب نظران پیرامون این موضوع گفت و گو می‌کند.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، بنابر اعلام بنیاد بیماری‌های نادر ایران، از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی نامگذاری روز هشتم اسفند برای گرامیداشت بیماران نادر کشور به تصویب رسید که در تقویم رسمی‌ کشور درج خواهد شد.

عاطفه اقتداری تهیه کننده برنامه «ایران امروز» دوشنبه هشتم بیان کرد: بنیاد بیماری‌های نادر ایران از سال ۱۳۸۸ همزمان با سایر کشورهای دنیا با برگزاری همایش‌های بین المللی با حضور مسئولان، هنرمندان، ورزشکاران و حامیان و سفیران بیماران نادر این روز را گرامی می‌دارد.

وی ادامه داد: در سراسر جهان بین ۶ تا ۸ هزار نوع بیماری نادر شناسایی ثبت شده و در ایران نیز تاکنون ۳۴۴ نوع بیماری نادر شناسایی و به تصویب کمیسیون پزشکی بنیاد بیماری‌های نادر رسیده است.

اقتداری افزود: نامگذاری روز ملی بیماری‌های نادر و معرفی بیشتر این بیماری‌ها به جامعه می‌تواند نقش موثری در شناسایی و دستیابی به آمار دقیق‌تر از این بیماران داشته باشد.

این تهیه کننده رادیویی تصریح کرد: از همین رو در برنامه میزبان دکترهداوند خانی رییس اداره بیماری‌های خاص معاونت درمان وزارت بهداشت و دکتر نوشین جزایری رییس گروه داروی دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران خواهیم شد و پیرامون حمایت های لازم از این بیماران گفت و گو خواهیم کرد.

گفتنی است «ایران امروز» دوشنبه هشتم اسفند به تهیه کنندگی عاطفه اقتداری، اجرای رضا فرخی و گزارشگری نوید دانشور ساعت ۱۲:۴۰ از رادیو ایران پخش می‌شود.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.