Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 24 شوال 1445
شناسه خبر : 14888
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو فرهنگ تاریخ انتشار : 12 آذر 1398 - 8:40 |

خانلری در نگاه دوستان و شاگردان همراه با«فرزانگان فرهنگ» رایو فرهنگ

خانلری در نگاه دوستان و شاگردان همراه با«فرزانگان فرهنگ» رایو فرهنگ

دکتر پرویز ناتل خانلری یکی از نامداران زبان و ادبیات فارسی و به قول دکتر مجتبایی یکی از چهره های ماندگار واقعی  در زمره بهترین شاعران هم عصر نیما یوشیج و یکی از گزینه های رقابت با او ست  که از این هفته سه شنبه  ۱۲ آذرماه یاد و نامش در برنامه «فرزانگان فرهنگ» در رادیو فرهنگ گرامی داشته می شود و  با حضور دوستان و خانواده و شاگردان و اهل قلم و پژوهش از سراسر جهان در خصوص وی و آثارش مطالبی بیان می شود .

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رادیو فرهنگ؛ پرویز ناتل خانلری ادیب و شاعری است که نامش در کشورهای حوزه زبان فارسی نامی ارزنده و شناخته شده است از این روی در برنامه « فرزانگان فرهنگ» با دعوت از شرق شناسان و استادان دانشگاه از کشورهای معتبر جهان زندگی و آثار ایشان مورد بحث و بررسی قرار می گیرد..

محمدحسینی باغسنگانی تهیه کننده این مجموعه برنامه  رادیویی در خصوص سری برنامه ای که به زندگی و آثار استاد «پرویز ناتل خانلری» می پرداد گفت: دکتر خانلری شاگردان مهمی از کشورهای شبه قاره داشته است. شخصیت هایی چون دکتر اضهر دهلوی و استاد حسن انصاری این شاگردان خلف نام او را به هندوستان برده اند و در حال حاضر شاگردان شاگردان دکتر خانلری راهش را ادامه می دهند. دکتر احمد اخلاق آهن یکی از این چهره هاست که هم اکنون در دانشگاه جواهر لعل نهرو ادامه دهنده راه دکتر خانلری است و به همین منظور با توجه به اهمیت اندیشه و مسیری که ایشان ایجاد کردند در برنامه »فرزانگان فرهنگ» تلاش می کنیم تا بهتر و بیشتر به تبیین آن بپردازیم .

مجموعه برنامه فرزانگان فرهنگ در آیین گرامی داشت دکتر پرویز ناتل خانلری حضور و همراهی این شخصیت ها از روز سه شنبه ۱۲ آذر  ماه ساعت ۱۸:۳۰ دقیقه از رادیو فرهنگ  روی موج اف ام ردیف ۱۰۶مگاهرتز پخش می شود .

از جمله میهمانانی که در این برنامه خواهند بود می توان به دکتر فتح الله مجتبایی ، دکتر محمدرضا راشد محصل، ایرج پارسی نژاد، بهاء الدین خرمشاهی، دکتر محمدرضا شفیعی کدکنی، دکتر مرتضی کاخی ، دکتر اصغر دادبه ، دکتر منوچهر برومند، سیدعلیرضا میرعلینقی، محمدباقر کلاهی اهری، دکتر محمدجعفر یاحقی، محمد روشن، عبدالعلی دستغیب؛ دکتر احمد مهدوی دامغانی، دکتر احمد اخلاق آهن از دانشگاه جواهر لعل نهرو، دکتر شکیل اسلم بیگ استاد دانشگاه لاهور پاکستان، علی دهباشی، ایران درودی، آیدین آغداشلو، دکتر حسن چفتچی از دانشگاه آتاتورک، دکتر محمد استعلامی، دکتر قدمعلی سرامی و تنی چند از چهره های ادبی و فرهنگی ایران و جهان …. اشاره کرد.

برنامه رادیویی “فرزانگان فرهنگ” که از سال ۱۳۷۸ تا کنون در گرامی داشت چراغداران فکر و فرهنگ و هنر و ادب ایران زمین فعالیت دارد این بار به سراغ شخصیت ماندگار دکتر پرویز خانلری، شاعر، ادیب، سیاستمدار و استاد دانشگاه تهران رفته است. مولف و تهیه کننده برنامه محمدحسینی باغسنگانی با روایت و صدای ارزنده استاد بهروز رضوی می کوشد تا از نظرگاه خانواده، دوستان و آشنایان و شاگردان دکتر خانلری زندگی ادبی این شاعر بزرگ را از از ۱۲ آذرماه در رادیو فرهنگ مورد بحث و بررسی قرار دهد. در این مجموعه برنامه که حاوی سخنرانی ها و صداهای ارزشمندی از دکتر خانلری است، زندگی ادبی و فرهنگی یکی از فرزانگان روزگار ما در حوزه زبان و ادبیات فارسی مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

 

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.