Friday, 3 May , 2024
امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 25 شوال 1445
شناسه خبر : 27266
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو فرهنگ تاریخ انتشار : 01 تیر 1400 - 13:43 |

«خراسان در خراسان»، عصر شعری رضوی در رادیو فرهنگ

«خراسان در خراسان»، عصر شعری رضوی در رادیو فرهنگ

رادیو فرهنگ در روز ولادت امام هشتم شیعیان، ویژه برنامه «خراسان در خراسان» را با همکاری موسسه فرهنگی-هنری شهرستان ادب روی آنتن می‌ برد.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، بررسی شعر رضوی با حضور شاعران، موضوع ویژه برنامه «خراسان در خراسان» رادیو فرهنگ است که در روز میلاد امام رضا علیه السلام با همکاری موسسه فرهنگی-هنری شهرستان ادب پخش می‌ شود.
از زمان شکل گیری ادبیات فارسی تا به امروز، اکثر شاعران مسلمان با افتخار و مباهات، اشعاری را به ساحت ملکوتی عالم آل محمد، حضرت علی بن موسی الرضا (ع) تقدیم کرده اند که این برنامه برخی از آنها را بررسی می‌کند.
علی‌ رغم اینکه شعر رضوی پس از انقلاب اسلامی‌، به لحاظ کمی‌ گسترش پیدا کرد و برگزاری کنگره‌ های شعر رضوی، به خلق آثار فراوانی در جای‌ جای کشور کمک کرده و آموزه‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس هم در این موضوع بی‌تاثیر هم نبوده، اما به نظر می‌ آید که حوزه شعر رضوی، بیشتر از این ظرفیت دارد که نگاه‌های تازه پیرامون آن در شعر، شاهد باشیم. به همین منظور در برنامه «خراسان در خراسان» علاوه بر خوانش اشعار، نکاتی درخصوص گسترش مضامین و سبک شعری بیان می‌ شود.
در این برنامه مرتضی امیری اسفندقه از شاعران خوب کشورمان و‌ سید ابوطالب مظفری، شاعر افغانستانی نیر شعرخوانی خواهند داشت و به بررسی اشعار رضوی نیز می‌ پردازند.

همچنین پخش نغمه‌ ها و‌ نواهای منحصر به فرد رضوی از دیگر بخش هایی است که در برنامه «خراسان در خراسان» می‌شنویم.
از دعبل خزایی، ابونواس اهوازی، ابن یمین فریومدی، مهدی اخوان ثالث، فریدون توللی، رهی معیری، کفاش خراسانی، حبیب‎الله چایچیان، غلامرضا شکوهی، محمدجواد غفورزاده (شفق)، جواد اسلامی، مریم کرباسی، جواد حیدری، سید محمد بابامیری، محمدسعید میرزایی، سعید بیابانکی، محسن رضوانی و … می توان به عنوان شاعران شعر رضوی یاد کرد که در این برنامه به شعر برخی از آنها پرداخته می‌ شود .
علاقه مندان می توانند برنامه «خراسان در خراسان» را به تهیه کنندگی معصومه علوی نکو و گویندگی راضیه گردکاهد، ۱ تیر از ساعت ۱۷ تا ۱۹ از گروه ادب و هنر بشنوند.

هنرصدا/ حامد بهجتی

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.