Friday, 17 May , 2024
امروز : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 10 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 40948
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو صبا تاریخ انتشار : 09 اردیبهشت 1402 - 13:35 |

خلق طعم های جدید در «ازغذا» رادیو صبا

خلق طعم های جدید در «ازغذا» رادیو صبا

برنامه آشپزی «ازغذا» با رویكرد ماجراجویی در آشپزی، تجربه طعم های تازه و خلق غذا های جدید راهی آنتن صبا می شود.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رادیو صبا، «ازغذا» عنوان یكی از برنامه های جدید این شبكه رادیویی است، كه با رویكرد سرگرمی و خلاقیت در آشپزی همراه شنوندگان می شود.
در این برنامه شخصی كه مسئول پخت غذای روزانه است بر اساس مواد اولیه ی موجود، دست به تغییر در دستور تهیه ی غذاها زده و غذاهای تازه ای اختراع می كند و آنها را نامگذاری میكند.
انسیه شمس اللهیی تهیه كننده این برنامه گفت: آشپزی یكی از امور ضروری در زندگی روزانه افراد است كه نقش اساسی در تامین نیازهای انسان به غذا و خوراك را برطرف می سازد.

آشپزی یك هنراست، و آشپزها هنرمندانی خلاق هستند چرا كه آشپزها می توانند دستورهای خاصی را برای پخت غذاهای خوشمزه ابداع كنند و روش های آشپزی را از سبك ساده و نه چندان قاعده مند موجود در آن زمان، به روش های علمی تغییر دهند. در جریان گسترش آشپزی و فرمول های جادویی برای تهیه انواع غذاها، از اقصی نقاط جهان، دستورهای مختلفی برای طبخ خوراك های گوناگون اختراع و به منوی غذایی كشورهای دنیا افزوده شد.

برنامه «ازغذا» با مستند نمایی تلاش می كند با ابزار و موادی كه در یك آشپزخانه وجود دارد یك غذای خوشمزه برای مخاطبان تهیه كند و نام جدیدی برای آن انتخاب كند..
وی افزود: از آنجایی كه این برنامه یك برنامه رادیویی است و تنها صدا منتقل كننده پیام به مخاطبان هست، هر شنونده می توانند با تخلیل خود و اضافه كردن خلاقتیت جدید غذای تهیه شده را تصور كند و از طعم آن لذت ببرد، ما در این برنامه تلاش كردیم با تركیب دستور پخت های جدید، افتكت های خوشمزه آشپزی همراه چاشنی بامزگی لحظه های خوشمزه ای را تقدیم شنوندگان كنیم.

شمس اللهی در ادامه به تاثیر آشپزی و خلاقیت بر خلق و خوی افراد اشاره كرد و گفت: مطالعه‌ای نشان داد كه كمی خلاقیت و نوآوری در آشپزخانه می‌تواند موجب شادترشدن فرد شود. این مطالعه، نشان می‌دهد افرادی كه مرتب پروژه‌های كوچك و خلاقانه‌ای مانند آشپزی را انجام می‌دهند، احساس آرامش و شادی بیشتری در زندگی روزمره‌شان دارند، برنامه «ازغذا» با هدف تشویق مخاطبان به ماجراجویی در آشپزی، تجربه طعم های تازه و خلق غذا های جدید همراه مخاطبان می شود تا دقایقی را شادتر سپری كنند.
این برنامه از شنبه تا چهارشنبه هر روز ساعت ۱۰:۳۰ صبح به تهیه كنندگی و اجرای انسیه شمس اللهی راهی آنتن صبا می‌شود.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.