Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 24 شوال 1445
شناسه خبر : 7920
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو تهران تاریخ انتشار : 17 آذر 1397 - 13:21 |

خوانش “خانه مردم” اثر لویی گی یو در رادیو تهران

خوانش “خانه مردم” اثر لویی گی یو در رادیو تهران

رمان “خانه مردم” اثر لویی گی یو، نویسنده فرانسوی، از امشب ۱۷ تا پنجشنبه ۲۲ آذر، در برنامه کتاب شب رادیو تهران بازخوانی می شود.

به گزارش هنرصدا به نقل از شبکه رادیویی تهران، این اثر با ترجمه هادی جامعی در انتشارات امیر کبیر منتشر شده است و موضوع آن درباره کارگرانی است که تصمیم می گیرند خانه ای به نام ” خانه مردم ” تشکیل دهند و مطالبات خود را از آن طریق مطرح کنند. لویی گی یو ( نویسنده مبارز فرانسوی ) در سال ۱۸۹۹ میلادی به دنیا آمد و در سال ۱۹۸۰ در گذشت. پدرش یک پینه دوز بود و برای همین، اغلب آثار او شخصیت هایی شبیه پدرش دارند که ضمن کارکردن، سعی می کنند آگاهی اجتماعی هم به دست آورند.
مهمترین آثار این نویسنده، خون سیاه، همراهان، نان رویاها، نبردهای از دست رفته و بازی حوصله نام دارند. آلبرکامو در مقدمه ای بر رمان خانه مردم اینطور نوشت: ” هرگز نشد خانه مردم را بخوانم و از شدت تاثر، قلبم به سختی فشرده نشود. ” این رمان در شش قسمت ۲۰ دقیقه ای تنظیم رادیویی شده و با مدیریت گروه اخلاق و زندگی شهروندی رادیو تهران روی آنتن می رود.
سردبیر برنامه کتاب شب محمدباقر رضایی، تهیه کننده بخش آثار خارجی محمود احمدی، صدابردار محسن فراهانی و راوی این رمان ساحل کریمی است.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.