Sunday, 5 May , 2024
امروز : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 27 شوال 1445
شناسه خبر : 42696
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو تهران تاریخ انتشار : 22 تیر 1402 - 15:20 |

خوانش کتاب «مُسَیِب‌نامه» در ماه محرم از رادیو تهران

خوانش کتاب «مُسَیِب‌نامه» در ماه محرم از رادیو تهران

سردبیر برنامه «کتاب شب» رادیو تهران گفت: کتاب شریف «مُسَیِب‌نامه» با محوریت روایت به کیفر رساندن قاتلان حضرت سیدالشهدا(ع) و یاران وفادار برای ماه محرم؛ با صدای بهروز رضوی و حسن همایی بازخوانی شده و طی روزهای چهارم تا پانزدهم این ماه از این شبکه رادیویی پخش خواهد شد.

محمدباقر رضایی سردبیر برنامه رادیویی «کتاب شب» در گفت‌وگو با ایکنا، با بیان اینکه کتاب شریف «مُسَیِب‌نامه» در گونه ادبیات حماسی طبقه‌بندی می‌شود، گفت: کتاب شریف «مُسَیِب‌نامه» ماجراهای به کیفر رساندن قاتلان حضرت سیدالشهدا(ع) و یاران وفادار ایشان توسط جوان دلاوری به نام «مسیب خُزاعی» را روایت می‌کند.

وی ادامه داد: این کتاب حدود یک قرن قبل به صورت چاپ سنگی منتشر شده و داستانش همیشه نَقل محافل و مجالس عزاداری شیعیان بوده است.

سردبیر برنامه «کتاب شب» با اشاره به آنکه مصاف «مسیب» و لشگریانش با «یزید»، «مروان حِکَم» و «عبیدالله زیاد»، در این کتاب قدیمی با نثری مردمی و دلچسب توصیف شده است یادآور شد: خواننده و شنونده با خواندن و شنیدن این کتاب، آشناییِ کاملی از علت‌ها و واقعیت‌های واقعه کربلا به دست خواهد آورد.

رضایی خاطرنشان کرد: مولف این اثر قدیمی، ناشناخته است اما به قطعیت می‌توان گفت هر که بوده، اثرش را با توجه به تحقیقات دو تن از مشاهیر ادب، یعنی «محمد بقای وارس بخاری» و «ابوطاهر طرسوسی» نوشته است.

سردبیر برنامه «کتاب شب» در پایان گفت: در واقع نویسنده این کتاب شریف، سعی کرده آثار آن دو نفر از مشاهیر ادب در مورد ماجراهای مسیبِ خُزاعی را به زبان ساده و مردمی تبدیل کند تا برای عموم شیعیان قابل استفاده باشد.

 

روایت رادیویی «مسیب‌نامه» با تنظیم و ویرایش سردبیر «کتاب شب» محمدباقر رضایی آماده بازخوانی شده است. رضا قربانی تهیه‌کنندگی این برنامه را به عهده دارد. محسن فراهانی صدابرداری آن را بر عهدا دارد و روایت کتاب هم به عهده بهروز رضوی و حسن همایی خواهد بود.

این اثر ارزشمند شیعی در ۱۲ قسمت ۲۰ دقیقه‌ای از روز شنبه، ۳۱ تیر تا چهارشنبه، ۱۱ مرداد؛ مطابق با چهارم تا پانزدهم ماه محرم از برنامه «کتاب شب» برای علاقه‌مندان متون کهنِ دینی روایت خواهد شد.

برنامه «کتاب شب» در گروه ورزش و تفریحات رادیو تهران با مدیریت علیرضا مبینی تولید می‌شود و ساعت پخش آن ۲۳:۳۰ دقیقه است.

| منبع خبر : ایکنا
به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.