Thursday, 28 March , 2024
امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ - 19 رمضان 1445
شناسه خبر : 20167
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو تهران تاریخ انتشار : 11 مرداد 1399 - 12:59 |

داستان های کوتاه از خطبه غدیر روایت می شود

داستان های کوتاه از خطبه غدیر روایت می شود

«قربان شما از غدیر» داستان های کوتاه از خطبه غدیر که از حمد و ثنا خداوند شروع شده و به امامت حضرت علی(ع) و فرزندانش و معرفی امامت ختم می‌شود.

رضا صفری تهیه کننده ویژه برنامه دهه ولایت از رادیو تهران ضمن اعلام این خبر گفت: ویژه برنامه «قربان شما از غدیر» کاری از گروه اخلاق و زندگی شهروندی رادیو تهران که در ایام دهه ولایت با خوانش خطبه غدیر از ساعت ۲۲:۵ روی آنتن می رود.

آیتم های برنامه پیرامون غدیر و دهه ولایت و پیروی از ولایت تدارک دیده شده است و در بخش هایی از این برنامه محسن فرهمند کارشناس مذهبی به تبیین فرازها و پیام‌های خطبه غدیر می پردازد و درباره خطبه غدیر و جایگاه آن مباحثی را مطرح می کند.

وی با اشاره به این که در برنامه جریان واقع غدیر از ابتدا تا انتها در قالب داستان های کوتاه ارائه می شود، افزود: از ابتدا تا انتها جریان غدیر در این برنامه روایت می شود؛ از بحث خروج از مکه و آغاز جریان و واقعه غدیر خم تا معرفی امامت پیام ها به صورت داستان های کوتاه روایت خواهد شد.

علاوه بر این؛ خوانش خطبه غدیر با صدای جلال ذکایی و ترجمه سیدمهدی شجاعی تقدیم مخاطبان خواهد شد.

مهدی رستمی راوی، رضا صفری تهیه کننده و نویسنده، محسن فرهمند کارشناس مذهبی، سید مهدی شجاعی راوی از عواملی هستند که با این برنامه همکاری می کنند.

خطبه یا خطابه غدیر سخنرانی پیامبر گرامی اسلام(ص) است که در در ۱۸ ذی‌حجه سال دهم قمری در بازگشت از حجة الوداع در منطقه غدیر خم آن را بیان کرده و در این خطبه حضرت علی(ع) را به عنوان جانشین خود به مردم معرفی کرد و در این رابطه بیعت گرفت.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.