Saturday, 18 May , 2024
امروز : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 11 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 40927
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو صبا تاریخ انتشار : 07 اردیبهشت 1402 - 19:56 |

دختر پرتقالی با «صدو یك راه برای كتاب نخواندن» به رادیو می آید

دختر پرتقالی با «صدو یك راه برای كتاب نخواندن» به رادیو می آید

رادیو صبا در برنامه «صدو یك راه برای كتاب نخواندن »كتاب دختر پرتقالی را به مخاطبان پیشنهاد می كند.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رادیو صبا شبكه رادیویی در روزهای آخر هفته با برنامه ی «صدو یك راه برای كتاب نخواندن» مخاطبان را به كتاب های جذاب و شنیدنی آشنا می‌كند.

این برنامه تلاش می كند با ۱۰۱ را به جز كتاب خواندن مخاطبان را با یك كتاب و محتوای آن آشنا كند. روز جمعه هشتم اردیبهشت كتاب دختر پرتقالی به مخاطبان معرفی می شود.
این كتاب داستان نوجوانی است به نام جورج كه پدر او سال‌ها پیش در زمان كودكی جورج مرده است.

جورج نامه‌ای دریافت می‌كند كه آن را پدرش هنگامی كه بیمار بوده برای جورج نوشته است. این پدر و پسر در دو زمان مختلف با هم ارتباط برقرار می‌كنند و در قالب داستان دختر پرتقالی گفتگویی بین آن‌ها شكل می‌گیرد و داستان اینگونه آغاز می‌شود:« پدرم یازده سال پیش از دنیا رفت. در آن زمان من چهار سال بیش‌تر نداشتم و در خواب هم نمی‌دیدم كه روزی بتوانم دوباره با او ارتباط برقرار كنم. اما حالا قرار است هر دو با هم كتابی بنویسیم. این‌ها اولین سطرهای این كتابند كه من به تنهایی به روی كاغذ می‌آورم اما به زودی پدرم نیز مرا همراهی می‌كند. زیرا او حرف‌های بیش‌تری برای گفتن دارد.»

برنامه صدویك راه برای كتاب نخواندن با پخش سكانس هایی از یك فیلم مخاطبان را با این داستان آشنا می كند،«اوا دا» Eva Dahr كارگردان نوروژی در سال ۲۰۰۹ براساس داستان كتاب دختر پرتقالی فیلمی با همان عنوان كتاب ساخت. این فیلم درام و رمانتیك داستان عاشقانه‌ای است كه مانند كتاب به سوالات مهمی درباره‌ی وجود انسان و زندگی پاسخ می‌دهد.

«صدویك راه برای كتاب نخواندن» به تهیه كنندگی مژگان فرزین ، گویندگی آرمان غفاریان وكارشناسی اشكان امجدی روز های پنج شنبه و جمعه ساعت ۱۲ تقدیم به مخاطبان می شود.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.