Thursday, 23 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۳ خرداد , ۱۴۰۳ - 16 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 40735
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو فرهنگ تاریخ انتشار : 02 اردیبهشت 1402 - 18:16 |

«در هُرم هوای هَترا»» به «چاپخانه» رادیو فرهنگ رسید

«در هُرم هوای هَترا»» به «چاپخانه» رادیو فرهنگ رسید

کتاب «در هُرم هوای هَترا» یکشنبه۳ اردیبهشت ماه در برنامه «چاپخانه» رادیو فرهنگ معرفی می‌شود.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، «چاپخانه» برنامه‌ای از گروه کتاب با موضوع معرفی تازه‌های نشر و گفتگو با نویسندگان و مترجمان است که در برنامه این هفته ضمن گفتگو با نویسندگان دو کتاب «فیش آباد» و« در هُرم هوای هَترا»»آثارشان معرفی می‌شوند.

در بخش نخست برنامه «مصطفی محمودی» به عنوان کارشناس مجری برنامه با «سیروس همتی» نویسنده کتاب «فیش آباد» از انتشارات نیستان گفتگو می‌کند‌. این گفتگو بخش دوم از برنامه هفته گذشته است که به معرفی نمایشنامه «Fish آباد» یکی از شش گانه کتاب «سه سه» سیروس همتی که توسط انتشارات نیستان به چاپ رسید ه اختصاص دارد. در بخش دوم برنامه «محمد رسول تبیک» کارشناس مجری برنامه با «مرتضی ترفی» نویسنده کتاب «در هُرم هوای هَترا»» از انتشارات «خودنویس» گفتگو می‌کند.

کتاب «در هرم هوای هترا» اثر «مرتضی ترقی» از سوی نشرسرای خودنویس منتشر شده است. این کتاب درباره‌ی «ناجیه»؛ دختری است که به دنبال هویت گم شده خویش می‌گردد. هویتی که گاه آن را در ایران، گاه در اروپا و گاهی در عراق می‌یابد، حال آن‌که او، اصالتا افغانی است. هرچند که به دلایلی، مایل به فاش شدن ملیت اصلی‌اش نیست. او حتی گاهی، خویشتن خویش را برای یافتن این هویت ناپیدا می‌کاود و به جنگ عقیدتی با خود برمی‌خیزد؛ از سوی دیگر، خواب‌های پریشانی، ناجیه را هر شب با خود می‌برند! و او را به سوی تاریخی بی‌زمان و بی‌مکان، فرا می‌خوانند. تاریخی که گویا برای ناجیه (دانشجوی دکترای باستان‌شناسی) در آینه‌ی زمان، پی در پی، متکثر می‌شود.

برنامه «چاپخانه» با گویندگی لیدا وحیدی و تهیه کنندگی زهرا نصرالهی، یکشنبه‌ها ساعت ۲۱ روی موج اف ام ردیف ۱۰۶مگاهرتز از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.