Friday, 3 May , 2024
امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 25 شوال 1445
شناسه خبر : 48115
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو معارف تاریخ انتشار : 03 فروردین 1403 - 13:43 |

«دعوت» رادیو معارف از مخاطبان برای پویش ختم قرآن کریم

«دعوت» رادیو معارف از مخاطبان برای پویش ختم قرآن کریم

پويش طرح ختم قرآن و مشاركت شنوندگان زينت بخش برنامه افطاری “دعوت” از رادیو معارف است که هر شب روانه آنتن می‌شود.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی معاونت صدا، محمد حسین‌پور، تهیه کننده ویژه برنامه افطار رادیو معارف گفت: “دعوت” عنوان برنامه افطاری رادیو معارف است که در این برنامه به سراغ آيات و رواياتي رفتیم كه منجر به حال خوب مي شود. در واقع به مولفه های حال خوب می پردازیم؛ اینکه چگونه حال دلمان را خوب کنیم؟ کدورت زدایی از دل به واسطه دوستی با انسان های خوب و با صفا، بخشیدن و عفو دیگران، انفاق، خانواده خوب، صله رحم و… چه تاثیراتی در زندگی مان دارد.
وی با اشاره به بخش های مختلف ویژه برنامه دعوت افزود: در ابتدای برنامه پس از طرح موضوع روز وطرح سوال مشاركتي ثواب برنامه را هديه مي كنيم به يك شهيد، سپس گزارشگر گفتگوي صميمانه با روزه اولي ها دارد. ارتباط با كارشناس برنامه كه ما را براي هر چه بهتر شدن حال دلمان راهنمايي مي كند. در بخشی از برنامه با كار هاي خوب و خداپسندانه هموطنان مان در بخش “حبيب خدا” آشنا مي شويم. بسته روايي و كارشناسي احكام طراحی شده؛ يعني يک حكم شرعي درباره ماه رمضان خواهیم داشت. علاوه بر این موارد، توصيه هاي پزشكي را از زبان خانم دكتر شفيعي مي شنويم و در آستانه اذان گفتگوي صميمي با يك قاري نوجوان خواهیم داشت که در این بخش تلاوت قاری، كلام بزرگان و لحظات معنوي اذان را خواهیم داشت. البته پويش طرح ختم قرآن و مشاركت شنوندگان زينت بخش برنامه دعوت است.
حسین پور معتقد است: مهمترين بخش برنامه افطاری دعوت همراهي صميمانه شنوندگان برنامه با ماست. برنامه دعوت ويژه افطار است و همه اقشار جامعه مخاطب ما هستند. ما حتي براي نوجوانان هم برنامه تدارك ديده ايم مثل آيتم معرفي نوجوانان قرآني.
تهیه کننده برنامه در پاسخ به این پرسش که مشخصه اصلی این برنامه که ویژه افطار و از شبکه اختصاصی معارف پخش می شود، چیست؟ گفت: ظهور و بروز موضوعات قرآني و روايي با زندگي مردم از مشخصه های اصلی این برنامه است. اگر همه ما مكلف به انجام دستورات و سفارشات خداوند متعال باشيم، زندگي فردي واجتماعي خوبي خواهيم داشت.

هنرصدا/ حامد بهجتی

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.