Saturday, 20 April , 2024
امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 12 شوال 1445
شناسه خبر : 30250
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو فرهنگ تاریخ انتشار : 11 آبان 1400 - 11:01 |

دو‌ نقاش ایرانی و هلندی سوژه «نگارخانه» رادیو

دو‌ نقاش ایرانی و هلندی سوژه «نگارخانه» رادیو

گفت و گو با همسر ایرج زند، نقاش و مجسمه‌ ساز و حقایقی درباره زندگی و آثار یان وان آیک، هنرمند و نقاش هلندی، از آیتم هایی است که امروز در برنامه «نگارخانه» رادیو فرهنگ می شنوید.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، برنامه «نگارخانه» به بررسی هنرهای تجسمی در کشور و دغدغه‌های هنرمندان این حوزه و اطلاع رسانی از فعالیت های هنری اختصاص دارد.
در برنامه امروز امیر راد به عنوان کارشناس مجری با سایه بریمانی، همسر ایرج زند و عضو هیأت مدیره بنیاد زند، درباره آغاز به کار و برنامه‌های این بنیاد گفت و گو می‌ کند‌.
ایرج زند نقاش و مجسمه‌ساز در سال ۱۳۲۹ در تهران متولد شد. وی از دانشکده هنرهای زیبای تهران فارغ‌التحصیل شد و پس از آن به دانشسرای عالی هنرهای زیبای پاریس(بوزار) رفت و به تحصیل ادامه داد و سپس به ایران بازگشت. آثار متعددی از نقاشی‌ها و مجسمه‌های ایرج زند به یادگار مانده که تعدادی از آنها در بوستان‌های تهران و اصفهان نصب شده است. ایرج زند در آذرماه سال ۱۳۸۵ به دلیل بیماری درگذشت.
همچنین در بخش دیگری از برنامه «نگارخانه» حقایقی درباره زندگی و آثار یان وان آیک، هنرمند و نقاش هلندی بیان می‌ شود.
یان وان آیک یا یوهانس دی آیک، یکی از بهترین نقاشان سده ۱۵ میلادی در شمال اروپا بود. برجسته‌ترین اثر وی «ستایش بره» است که برای یودوک ویت و همسرش، الیزابت بورلوت نقاشی شده‌است.
برنامه «نگارخانه» به همت گروه ادب و هنر رادیو فرهنگ، به تهیه کنندگی رضا غیور و کارشناسی و اجرای امیر راد ساعت ۲۰:۳۰ روی آنتن می رود.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.