Tuesday, 30 April , 2024
امروز : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 22 شوال 1445
شناسه خبر : 48336
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو فرهنگ تاریخ انتشار : 14 فروردین 1403 - 14:27 |

دو پیشكسوت گویندگی در «دست دعای بهار» رادیو فرهنگ

دو پیشكسوت گویندگی در «دست دعای بهار» رادیو فرهنگ

«دست دعای بهار» عنوان ویژه برنامه شبكه رادیویی فرهنگ است كه از ساعت ۳:۳۰ سحرهای ماه مبارك رمضان روی موج اف. ام ردیف ۱۰۶ مگاهرتز همراه با دو پیشكسوت گویندگی پخش می شود.

رضا صفری تهیه كننده این ویژه برنامه گفت: دست‌دعای بهار به اهتمام گروه تاریخ ‌واندیشه با حضور استاد بهروز رضوی و مریم واعظ پور هر سحرگاه از ساعت ۳:۳۰ بامداد به مدت ۹۰ دقیقه از رادیو فرهنگ پخش می شود.

وی ادامه داد: این برنامه با هدف پاسداشت اوقات شریف سحر با بخش های متنوع تقدیم مخاطبان ارجمند رادیو فرهنگ می شود.

تهیه كننده ویژه برنامه سحرگاهی رادیو فرهنگ‌ در توضیح بخش های این برنامه گفت: در این‌برنامه ترجمه فرازی از دعای ابوحمزه به قلم و روایت استاد سید مهدی شجاعی و ذكر نكاتی از دعای ابوحمزه با بیان استاد فاطمی نیا و آیت الله میرباقری پخش می شود، همچنین بخش كلام بزرگان و آیات عظام از دیگر بخش های این ویژه برنامه است.

صفری ادامه داد: نگاهی به تفسیر دعای مجیر با بیان حجت الاسلام سرلك و بخش هایی چون «حرف های من و خدا» نثر ادبی بر اساس كاربرد اسامی خداوند در دعای جوشن كبیر برای زندگی معنوی به روایت مهدی رستمی ،«مناجات نامه» خوانش زیباترین مناجات های ادبیات فارسی به روایت استاد مهدی امین فروغی و «آیه های زندگی» كه دل نوشته ای از آیات قرآن به روایت استاد رشید كاكاوند است هم در این برنامه شنیدنی شده است.
این تهیه كننده خاطرنشان كرد: نقل آداب و رسوم وسنت های مناجات خوانی در ایران قدیم به روایت استاد مهدی امین فروغی از دیگر بخش هایی است كه تدارك دیده ایم.

صفری گفت: تاثیر قرآن در ابیات حافظ شیرازی و شرح ابیات قرانی حافظ در بیان دكتر فیض، همچنین حكایت هایی از زندگی بزرگان و اندیشمندان و مناجات خوانی ها و متن های ادبی بخش های دیگر دست دعای بهار هستند كه در سحرهای ماه مبارك رمضان به مدت ۹۰ دقیقه تقدیم مخاطبان رادیو فرهنگ می شود.

وی بیان داشت: در ویژه برنامه سحر رادیو فرهنگ، بهروز رضوی و مریم واعظ پور دو گوینده پیشكسوت رادیو ضمن همراهی با مخاطبان در لحظه های ناب توبه، انابه، استغفار و اجابت دعا، اجرای این برنامه را برعهده دارند. پخش آواز و مناجات جدید، گزیده ای از سخنان علما و بزرگان در بزرگداشت ماه مبارك رمضان و پخش دعای سحر زینت بخش این ویژه برنامه است.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.