Sunday, 5 May , 2024
امروز : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 27 شوال 1445
شناسه خبر : 42018
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو نمایش تاریخ انتشار : 28 خرداد 1402 - 13:11 |

دیدن و شنیدن نمایش کاربردی «رهایی»

دیدن و شنیدن نمایش کاربردی «رهایی»

علاقه مندان به دیدن و شنیدن نمایش کاربردی «رهایی» می توانند از امشب این نمایش را همزمان از رادیو نمایش بشنوند و در مرکز رشد و گسترش فرهنگ و هنر،تماشاچی آن باشند.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رادیو نمایش، میلاد جباری مولانا،نویسنده و کارگردان «رهایی» در این باره گفت: نمایش کاربردی درمانی «رهایی» این بار پای حرفهای ناگفته ومحرمانه ی کسانی می نشیند که کودکی خود را به نفع منفعت طلبی عده ای سود جو در خیابانها وچهارراه‌ها سپری کردند.
وی افزود: این نمایش درمانی در تلاش است به بررسی آثار مخرب روحی وروانی این افراد بپردازد و مخاطب حضوری و رادیویی در تلاش خواهند بود پس از تحلیل زندگی این افراد که در نمایش روایت می‌شود با کنشگری در سیر نمایش مسیر روشن تری برای ادامه ی زندگی به آنها معرفی کنند.
میلاد جباری مولانا طراح، مبتکر و کارگردان این اثر معتقد است: ارائه محتوای دراماتیک بدین شیوه می تواند آثار بلند مدت آموزشی، تربیتی و تبیینی داشته باشد به دلیل اینکه مخاطب در این شیوه از اجرا فقط تماشاگر و یا شنونده صرف نیست چرا که در جای جای نمایش اجزای کنشگری و حتی تغییر ارکان نمایش را دارد.
این اثر چهارمین تجربه ی میلاد جباری مولانا در ساختار تئاتر درمانی است و پیشتر آثاری همچون نمایش های کاربردی جهنم سرد، کمیته مشترک، دموکراسی و بسیاری آثار دیگر را به روی صحنه برده است.
داستان نمایش «رهایی» به بررسی زندگی نازنین، کودک کاری که در اثر تصادف در خیابان فوت می‌کند، می‌پردازد و در ادامه سهند ‌و متین که خودشان از کودکان کار هستند از ماجرا می‌گویند. همچنین حمیده مادر نازنین برای پیدا کردن چرایی این حادثه از مخاطبین این نمایش کمک می خواهد.
«رهایی» به نویسندگی و کارگردانی: میلاد ‌جباری ‌مولانا، تهیه کنندگی: رادیویی محسن جواهری، بازیگری: علیرضا ثابتی، حمیده خراط پور، محمود کامشگران، پارسا ‌پیراسته، مدیر تولید و برنامه ریز: حمیده ‌خلدی، از امشب بیست و هشت خرداد ماه ساعت ۲۰ از آنتن رادیو نمایش پخش می‌شود و همزمان در خیابان بهشتی، خیابان سرافراز، ابتدای کوچه ششم ، مرکز رشد و گسترش فرهنگ و هنر به روی صحنه می رود.

هنرصدا/ حامد بهجتی

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.