Monday, 6 May , 2024
امروز : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 28 شوال 1445
شناسه خبر : 36409
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو ایران تاریخ انتشار : 27 شهریور 1401 - 14:17 |

رادیو ایران كتاب «بر آب‌ها و آبی‌ها» را معرفی می كند

رادیو ایران كتاب «بر آب‌ها و آبی‌ها» را معرفی می كند

برنامه «تالار آیینه» یكشنبه ۲۷ شهریور، همزمان با روز شعر و ادب فارسی كتاب « بر آب‌ها و آبی‌ها» اثری از زنده‌یاد استاد سیدحسن اجتهادی را معرفی می كند.

به گزارش هنرصدا به نقل از شبكه رادیویی ایران، ۲۷ شهریور؛ روز شعر و ادب پارسی و روز بزرگداشت استاد شهریار نامگذاری شده است.
از همین رو برنامه «تالار آیینه» كه كتاب های مختلف را معرفی می كند برای این روز كتاب « بر آب‌ها و آبی‌ها» اثری از زنده‌یاد استاد سیدحسن اجتهادی را معرفی می كند.
سعید مبشری تهیه كننده برنامه «تالار آیینه» بیان كرد: سیدحسن اجتهادی شاعر و ادیب معاصر ایرانی بود. وی در سوم دی ماه سال ۱۳۲۵ كه مشهور به سال نهضتی یا جنگ نهضت است در شهر كازرون متولد شد. وی در خودزندگی‌نوشت خود گفته‌است: «سال‌های دبستان را در كازرون و دبیرستان را در شیراز سپری كردم؛ تحصیلات عالی را در رشته زبان و ادبیات فارسی در تهران به پایان رساندم (و پیشهٔ معلمی در پیش گرفتم). از كلاس دوم ابتدایی شعر می‌گفتم و در كلاس چهارم بود كه اولین كارم كه یك دوبیتی بود در مجلهٔ اطلاعات بانوان به چاپ رسید؛ پریشان مرغك بشكسته بالم/ خروشان موج دریای خیالم/ هماغوشم به تنهایی و اندوه/ دگرگون حالت و قامت هلالم»
تهیه كننده برنامه «تالار آیینه» اظهار كرد: كتاب « بر آب‌ها و آبی‌ها» گزیده اشعار كلاسیك زنده‌یاد استاد سیدحسن اجتهادی است.
مبشری در پایان افزود: علاقه مندان می‌توانند این برنامه را با اجرای شهاب شهرزاد یكشنبه‌ها و سه شنبه ها ساعت ۲۲:۰۰ از رادیو ایران بشنوند.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.