Tuesday, 7 May , 2024
امروز : سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 29 شوال 1445
شناسه خبر : 37201
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو ایران تاریخ انتشار : 02 آبان 1401 - 14:01 |

رادیو ایران و روز جهانی مبارزه با تغییرات اقلیمی

رادیو ایران و روز جهانی مبارزه با تغییرات اقلیمی

برنامه «سیاره آبی» دوشنبه دوم مهر به مناسبت روز جهانی مقابله با تغییرات اقلیمی با الهام عزیزی رئیس گروه تغییر اقلیم مرکز ملی هوا گفت و گو می کند.

به گزارش هنرصدا به نقل از شبکه رادیویی ایران،سیما پاتیمار تهیه کننده برنامه «سیاره آبی» بیان کرد: دوم آبان( ۲۴ اکتبر) به عنوان روز جهانی مبارزه با تغییرات اقلیمی نامگذاری شده است.
وی ادامه داد: تغییر اقلیم پدیده‌ای است که بر اثر افزایش دمای کره زمین یا همان گرمایش جهانی ایجاد می­‌شود و گرمایش جهانی خود پدیده‌ ای است که به دنبال صنعتی شدن کشورها و به سبب افزایش غلظت گازهای گلخانه‌ای به‌ویژه گاز دی‌اکسیدکربن در جو به وجود آمده است. پاتیمار افزود: شاید در دنیای امروز بتوان گرمایش جهانی و پدیده تغییر اقلیم ناشی از آن را از شرایطی که برای زیست پیرامون ما ایجاد کرده است، بهتر درک کرد. بشر این روزها به دلیل بارش‌های سیل‌آسا، خشکسالی‌های متعدد و آتش‌سوزی‌های جنگلی گسترده، سرما یا گرمای ناگهانی و کاهش بارش برف بیش از هر زمان دیگری طعم تلخ تغییرات اقلیم را چشیده است.
وی در پایان تصریح کرد: دوشنبه دوم آبان به مناسبت روز جهانی مقابله با تغییرات اقلیمی با الهام عزیزی رئیس گروه تغییر اقلیم مرکز ملی هوا
گفت و گو خواهیم کرد.
گفتنی است «سیاره آبی» این هفته با اجرای کیوان همتی از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۶:۴۰ از رادیو ایران پخش می شود

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.