Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 21490
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو جوان تاریخ انتشار : 14 مهر 1399 - 10:55 |

رادیو جوان با دو مجری تلویزیون به استقبال چالش می رود

رادیو جوان با دو مجری تلویزیون به استقبال چالش می رود

شبکه رادیویی جوان در شب‌های پاییز برنامه‌های چالشی «دادرسانه» و «جوان شهر» را با اجرای کیا داوود اسفندیاری و محمد دلاوری پخش می‌کنند.

شرایط پاییز، فصل درس و مدرسه با روزهای بلند و شب‌های کوتاه با زمستان، بهار و تابستان متفاوت است؛ امسال هم به علت شیوع ویروس کرونا مدارس و دانشگاه‌ها و مراکز تفریحی تعطیل شده‌اند و چون نوجوانان وجوانان ـ که مخاطبان هدف شبکه‌ جوان هستند ـ عمدتا در خانه به سر می‌برند و معمولا برای بخش عمده‌ای از وقت‌شان برنامه خاصی ندارند، بنابراین رسانه رادیو می‌تواند قسمتی از این زمان را با برنامه‌هایی مناسب و متناسب که بر اساس پژوهش‌ها باید بیشتر سرگرم‌کننده باشند، در اختیار بگیرد.

علی‌رضا مقصودی، مدیر شبکه رادیویی جوان با اشاره به راه‌کارهای این ایستگاه رادیویی برای جذب شنونده در دوره‌ای که افراد کمتر سراغ رادیو می‌روند و بیشتر به فضای مجازی یا تلویزیون گرایش دارند، به ایسنا گفت: به‌ رغم افزایش کمی و کیفی رسانه‌های صوتی، تصویری، مکتوب و … شبکه رادیویی جوان در حوزه‌های مختلف مانند اطلاع‌رسانی، آموزشی و تفریحی در سال‌های اخیر توانسته است خود را به‌ عنوان رسانه قابل احترام و گاه خلاق و پیشتاز معرفی کند. این شبکه با درک شرایط روز و شناخت این نکته که جنس و نوع پیام، وسیله ارتباطی وموقعیت دریافت‌کننده پیام، مدام درحال تحول است، گام به گام با مخاطبان خود حرکت می‌کند و اگرچه از کم و کیف حضور مخاطبان خود رضایت دارد، اما تلاش می‌کند در این مسیر از قدرت و قابلیت رسانه‌های تصویری و معین، فضای مجازی و حتی رسانه‌های مکتوب غافل نشود و هیچ‌گاه در موضع انفعال قرار نگیرد.

رادیوجوان مسئولان را به چالش می‌کشد

مقصودی افزود: یکی از موضوعاتی که این روزها در فضای مجازی و رسانه‌ای کشور زیاد به چشم می‌خورد، پرونده‌های فساد است که سوالات و ابهامات بسیاری را برای جوانان ایجاد کرده‌ است؛ این واقعیت که فساد مالی در تمامی کشورهای جهان وجود دارد، قابل انکار نیست. ایران نیز از این قاعده مستثنی نبوده‌ است. پس از انقلاب، مبارزه با فساد همواره از شعارها و ستاره راهنمای عملکرد مسئولان بوده و موفقیت‌های چشمگیری نیز به دست آمده است. در شرایط کنونی کشور که مبارزه با فساد از خواسته‌های اصلی معترضان و مسئولان قوای سه‌گانه است، شبکه رادیویی جوان بر آن شد تا با تولید و ساخت برنامه «دادرسانه» به بازخوانی، بررسی زوایای مختلف و روند و فرجام برخی از پرونده‌هایی که عمدتا جوانان در آن‌ها درگیر و یا پیگیر هستند، بپردازد.

او با اشاره به این که «دادرسانه» شنبه شب‌ها ساعت ۲۱ به روی آنتن می‌رود، افزود: با توجه به سابقه اجرای آقای «کیا داوود اسفندیاری» در برنامه‌های اقتصادی تلویزیون و هوشمندی ایشان در مواجهه با مسوولان و مهمانان برنامه، اجرای این برنامه را به ایشان واگذار کرده‌ایم؛ همچنین یک برنامه چالشی دیگری را روانه آنتن کرده‌ایم که اجرای آن‌را «محمد دلاوری» بر عهده دارد؛  «جوان‌شهر» برنامه‌ای گفتگومحور است که با حضور کارشناسان، چهره‌های برتر و نخبگان جامعه ایران به بررسی نیازهای روز جامعه ایران، ناگفتنی‌ترین مسائل جوانان و موضوعات اجتماعی این روزها که دغدغه‌های جوان است، می‌پردازد.

تاکید رادیوجوان بر تولید برنامه های تعاملی و حضور در فضای مجازی

علی‌رضا مقصودی که در شهریور ماه امسال مدیر شبکه رادیویی جوان شده است، ادامه داد: برای سرگرمی شنوندگان رادیو جوان «بازی باز» و «مسابقه مردم» که مسابقه‌هایی تعاملی هستند را برای فصل جدید تدارک دیده‌ایم؛ این دو مسابقه‌ی جدید که در ماه مهر به جدول پخش رادیو جوان اضافه شده‌اند،  به ‌دلیل برخورداری از بخش‌های طنز و سرگرم‌کننده می‌توانند بخشی از مخاطبان شبکه جوان را در شب‌های بلند فصل پاییز با خود همراه کنند.

این مدیر رادیو درباره یکی دیگر از برنامه‌های رقابتی رادیوجوان گفت: «چوب‌خط» هم یکی دیگر از مسابقه‌های سرگرمی رادیو جوان است که با سوالات طنز درباره محیط زیست ایران، گونه‌های جانوری و گیاهی، گردشگری و تاریخ ایران تلاش می کند تا ایران‌شناسی را برای شنونده رادیوجوان جذاب و شنیدنی‌تر کند؛ در این برنامه دنبال سوژه‌هایی هستیم که کمتر شناخته شده است و برخلاف اکثر مسابقه‌های رادیویی و تلویزیونی که سوالات شبیه به هم می‌پرسند، سوالات کمتر شنیده شده را مطرح می‌کنیم که قابلیت طنز هم دارد.

مدیر رادیو جوان ادامه داد: برنامه سرگرم‌کننده، جذاب و تعاملی «بازی باز»  به گونه ای طراحی شده است که همراهان رادیوجوان می‌توانند همزمان با شنیدن رادیو، با گوشی همراه شان بازی کنند، امتیاز کسب کنند و برنده شوند. این اتفاق برای اولین بار در ایران رخ می‌دهد که شنوندگان رادیو همزمان با شنیدن یک برنامه، به صورت برخط در اپلیکیشن برنامه به رقابت با یکدیگر بپردازند.

وی با اشاره به اینکه پیش تولید این برنامه هفت ماه طول کشیده است، بیان کرد: در این مدت مشغول طراحی مسابقه، ساخت اپلیکیشن و رفع نواقص آن بوده‌ایم. اپلیکیشن برنامه در چند مرحله نوشته و نسخه بتای آن آزمایش شده‌است و در حال حاضر نسخه نهایی با عنوان «رادیو بازی» با کمترین خطا و حجم کم منتشر شده است. البته در بروزرسانی‌های بعدی بازی‌های بیشتری به نرم‌افزار اضافه خواهد شد.

مقصودی با اشاره به بخش‌های مهم برنامه «بازی باز»  افزود: در بخش آنلاین، مجری برنامه بخش‌هایی را که بیشترین رأی توسط شنوندگان گرفته باشند، باز می‌کند و همزمان همه شرکت‌کنندگان در مدت محدودی فرصت دارند به سوال‌ها پاسخ بدهند و بازی‌ها را به اتمام برسانند. برای بخش آفلاین مسابقه «بازی باز» نیز یک بازی رادیویی ـ پازلی طراحی شده است که می‌تواند برای مخاطب جذاب باشد. مخاطبان برای شرکت در مسابقه «بازی باز» کافی است که عبارت «رادیو بازی» را در کافه بازار و یا پلی استور جستجو کنند و بعد آیکون «بازی باز» یا «رادیو بازی»  را انتخاب و آن را نصب کنند. همچنین نسخه ios بازی نیز در دست ساخت است.

«مسابقه مردم» هم یک مسابقه جدید است که قرار است به زودی روانه آنتن رادیو جوان شود. این برنامه نیز یک اپلیکیشن دارد که شنوندگان می توانند با نصب آن و ایجاد یک پروفایل شخصی، در برنامه شرکت کنند.

| منبع خبر : ایسنا
به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.