Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 20 شوال 1445
شناسه خبر : 44091
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو جوان تاریخ انتشار : 23 شهریور 1402 - 20:40 |

رادیو جوان برنامه سینمایی راه‌اندازی کرد

رادیو جوان برنامه سینمایی راه‌اندازی کرد

تهیه‌کننده برنامه «سینما آینده» از ساخت این برنامه و محور اصلی آن در پرداخت به فیلم‌های تخیلی سخن گفت.

راضیه جعفری تهیه‌کننده «سینما آینده» رادیو جوان درباره این برنامه رادیویی به مهر عنوان کرد: برنامه «سینما آینده» یک برنامه علمی و سینمایی است که به بررسی فیلم‌های علمی و تخیلی و تأثیر آنها در آینده علمی جهان می‌پردازد. این برنامه از طریق شناخت کره‌های دیگر و سفر به کره‌ها، شناخت کهکشان‌ها، هوش مصنوعی، علم رباتیک و نقش ربات‌ها در زندگی آینده انسان‌ها به مخاطبان خود می‌گوید.

وی در ادامه افزود: با توجه به رشد سریع علم و فناوری، این برنامه نقش مهمی در پرورش تخیل و ارتباط آینده جوانان با تحولات علمی دارد و با استفاده از نقد و نظر کارشناسان حوزه سینما و تکنولوژی، اطلاعات مختصر و جذابی را درباره فیلم‌های علمی و تخیلی در حوزه هوش مصنوعی، سفر به فضا، ربات‌ها و ابرهیولاها ارائه می‌دهد.

جعفری تهیه‌کننده برنامه «سینما آینده» درباره هدف این برنامه توضیح داد: ضمن بررسی تکنولوژی‌های آینده، هدف برنامه «سینما آینده» افزایش آگاهی مخاطبان درباره تکنولوژی‌های آینده، پیش‌بینی تأثیر آنها و بهبود قدرت تخیل و خلاقیت آنها است. همچنین هدف این برنامه، نشان دادن این فناوری‌ها به وسیله هنر سینما است، زیرا بسیاری از علم‌هایی که در گذشته اتفاق افتاده‌اند، پیش‌بینی شده و در فیلم‌های علمی تخیلی به تصویر کشیده شده‌اند.

وی افزود: در این برنامه به موضوعاتی مرتبط با علم و فناوری پرداخته می‌شود. مثلاً می‌توان به مطالبی درباره تکنولوژی هوش مصنوعی و نقش آن در زندگی روزمره، تاثیر ربات‌ها در صنایع و خدمات، استفاده از ابرهیولاها در آینده، تکنولوژی سفر به فضا و اکتشاف کره‌های دیگر اشاره کرد. همچنین می‌توان به بررسی موضوعاتی مثل تجربه واقعیت مجازی و همچنین تأثیر آن در علم و فناوری اشاره کرد. این برنامه در کل به بررسی تکنولوژی‌های آینده و نقش آنها در سینما و علم می‌پردازد.

این تهیه کننده رادیویی در پایان تصریح کرد: در برنامه «سینما آینده» به بررسی نمونه‌های برجسته از فیلم‌های علمی و تخیلی پرداخته می‌شود که تأثیر بزرگی بر صنعت سینما و فرهنگ جهانی داشته‌اند. این فیلم‌ها می‌توانند الگوها و الهام‌بخشی برای تکنولوژی‌های آینده باشند. برخی از موضوعاتی که در این برنامه مورد بررسی قرار می‌گیرند عبارتند از: تأثیر فیلم‌های علمی و تخیلی در توسعه تکنولوژی، نمایش تصاویر آینده در فیلم‌ها و واقعیت آنها، تأثیر فیلم‌های علمی و تخیلی بر افکار و رویکردهای علمی جوامع، و نحوه استفاده از تخیل و خلاقیت در ساخت فیلم‌های علمی و تخیلی. این برنامه تلاش می‌کند تا شنوندگان را به دنیای تخیلی فیلم‌ها بکشاند و آنها را به فکر کردن درباره آینده علم و تکنولوژی بیاندازد.

| منبع خبر : خبرگزاری مهر
به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.