Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 20 شوال 1445
شناسه خبر : 42576
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو تاریخ انتشار : 17 تیر 1402 - 12:17 |

رادیو در تدارک ولادت امام موسی کاظم (ع)

رادیو در تدارک ولادت امام موسی کاظم (ع)

به روایتی سالروز ولادت با سعادت امام موسی کاظم (ع) ۲۰ ذی الحجه است از همین رو رادیو با تهیه و تولید ویژه برنامه‌های ویژه سالروز هفتمین غنچه باغ ولایت و امامت همراه مخاطبان خواهد بود.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رسانه ملی به نقل از معاونت صدا؛ مشروح برنامه‌ها به این شرح است:

«پیام زندگی» در رادیو پیام:

امام موسی بن جعفر (ع) پیشوایی بودند که عبادتشان معروف، و معجزاتشان روشن میان عام وخاص و شب را به سجود به پایان می‌برد.
ویژه برنامه«پیام زندگی» با موضوع پیام احادیث از امامان، امام موسی کاظم(ع) از زبان کارشناسان مذهبی در خصوص سبک زندگی صحبت می‌کند.

جشن میلاد در رادیو ایران
«راه شب» رادیو ایران یکشنبه بامداد به این میلاد خجسته می‌پردازد و «سلام صبح بخیر» یکشنبه ۱۸ تیر، همزمان با میلاد با سعادت امام موسی کاظم(ع) با بخش های مختلف به مناسبت این روز خواهد پرداخت. «به افق نور» برنامه دیگری است که با محوریت باب الحوائج بودن امام موسی کاظم (ع) ساعت ۱۱:۴۰ پخش می‌شود.
«ایرانشهر» با حضور استاد کمال همنشین در بخش های مختلف میلاد خجسته این روز را گرامی می دارد.

سیره اخلاقی و سیاسی باب الحوائج در رادیو تهران
شبکه رادیویی تهران از امشب در برنامه «رادیواکتیو» ساعت ۲۱ تا ۲۳:۳۰ و یکشنبه ۱۸ تیرماه، از برنامه «شهر آفتاب» ساعت ۶ تا ۸:۳۵، برنامه «سعادت آباد» ۱۱:۳۵ تا ۱۲:۵۰ و «تهران من» از ساعت ۱۷ تا ۱۹ با مرور زندگینامه امام موسی کاظم(ع) به شخصیت علمی و دینی امام می‌پردازد و به گفتگوها و مناظره‌ها، سیره اخلاقی و سیاسی باب الحوائج می‌پردازد.

«عطر بهشت» از رادیو معارف
در ویژه برنامه «عطر بهشت» سیره اجتماعی امام موسی کاظم(ع)، سیره عملی و فردی امام بررسی می‌شود. مروری بر تاریخ ولایت امام موسی کاظم (ع ) از منظر روایتگران، جایگاه سیره معصومین در زندگی افراد از دیگر بخش های این برنامه است.

رویکرد مناظره امام کاظم (ع) در رادیو قرآن
ویژه برنامه «اشراق» با موضوع و رویکرد مناظره امام کاظم(ع) با هارون الرشید و اثبات برتری ائمه معصومین و ولایت ایشان، با کارشناسی حجت الاسلام زهیر اسلامی امشب ساعت ۲۱:۱۰ پخش می‌شود.

بیان شخصیت اجتماعی امام از رادیو سلامت
«حلم نور»ویژه برنامه ولادت امام کاظم(ع) است که با هدف بررسی شخصیت اجتماعی از جمله حلم و بردباری و کمک به مستندان، و مقام جهادی امام موسی کاظم ( علیه السلام) تهیه و تدارک دیده می‌شود. در این برنامه در کنار معرفی شخصیت علمی ایشان در راستای ارتقای سلامت معنوی به موضوع صبر و بردباری اشاره خواهد شد و سعی می‌شود بیشتر در راستای معرفی این امام همام با حضور کارشناس مذهبی گام برداریم.

قابل ذکر است، رادیو جوان با ویژه برنامه «سهم من» ولادت امام موسی کاظم (ع) را گرامی می دارد و رادیو ورزش نیز به تناسب در برنامه‌های خود به موضوع ولادت می‌پردازد.

هنرصدا/ حامد بهجتی

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.