Tuesday, 7 May , 2024
امروز : سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 29 شوال 1445
شناسه خبر : 29379
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو صبا تاریخ انتشار : 08 مهر 1400 - 12:25 |

رادیو صبا به دنبال ماندگارترین موسیقی های فیلم

رادیو صبا به دنبال ماندگارترین موسیقی های فیلم

ماندگارترین موسیقی های فیلم از نگاه مخاطبان در برنامه “ترین ها” رادیو صبا معرفی می شود .

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رادیو صبا ، برنامه ترین های روز جمعه نهم مهر به معرفی ماندگارترین موسیقی های فیلم می پردازد.

موسیقی فیلم یا موسیقی متن به موسیقی‌ای اطلاق می‌شود كه منحصراً برای یك فیلم سینمایی یا مجموعه تلویزیونی نوشته شده و بخشی از مجموعه صداهای ضبط شده بر روی یك فیلم است. موسیقی فیلم یك گرایش مجزا در هنر موسیقی به‌شمار می‌آید و قدمت آن به مقطع پیدایش هنر سینما بازمی‌گردد.

موسیقی فیلم واصف موسیقایی از موقعیت و روند یك داستان است و نقش بسزایی در تكامل هیجانات و احساسات یك اثر نمایشی بازی می‌كند. ابزارآلات و سبك بكار رفته در موسیقی یك فیلم حیطه وسیعی را دربر گرفته و موسیقی كلاسیك، پاپ، جاز، موسیقی الكترونیك، موسیقی بومی و غیره به تناسب فیلمنامه و تصمیم آهنگساز هر كدام ممكن است نوع نگارش موسیقی یك فیلم باشند

دسترسی به فهرستی از بهترین موسیقی متن فیلم های سینمایی یكی از دغدغه‌هایی است كه همواره برای هنرمندان عرصه‌ی آهنگسازی و علاقه‌مندان هنر موسیقی و سینما وجود داشته است. از زمان ظهور موسیقی در سینما، موسیقی متن جزئی جدایی‌ناپذیر از فیلم شده است. رادیو صبا در برنامه ترین های روز جمعه فهرستی از موسیقی متن برتر سینما را برای مخاطبان اعلام می كند كه در طول برنامه ماندگارترین موسیقی فیلم از نگاه مخاطبان انتخاب و در برنامه اعلام می شود .

ترین ها “در طول هفته در فضای مجازی اسامی این فیلم ها را مطرح می كند تا در زمان پخش برنامه به كمك شنوندگان به ترین ها از نظر مخاطبان برسند. این برنامه در فضایی شاد و پرانرژی تقدیم مخاطبان می شود .

در هر برنامه بخش ویژه مخاطبان با نام «زرشك زرین» به شنوندگانی كه در طول هفته از طریق فضای مجازی اسامی و آرای خود را ثبت می‌كنند تعلق می گیرد ، اجرای این بخش بر عهده شهره احمد وند است .

اجرای بخش « ترین های جهان» كه از ترین های جهان برای شنوندگان می گویند ، بر عهده مریم اویسی از پژوهشگران برنامه است. .

برنامه “ترین ها ” روزهای جمعه ساعت ۱۷ به تهیه كنندگی نازنین حاج سیف الله ، اجرای شاهین جمشیدی ، پژوشگری مریم اویسی و شهره احمدوند و نویسندگی فرزانه عرفانی تبار راهی آنتن صبا می شود.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.