Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 7692
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو نمایش تاریخ انتشار : 30 آبان 1397 - 16:52 |

رادیو نمایش برگزیده کتاب های صوتی در جشنواره کتاب و رسانه شد

رادیو نمایش برگزیده کتاب های صوتی در جشنواره کتاب و رسانه شد

“کتاب شباویز” که توسط بازیگر اداره کل هنرهای نمایشی رادیو به صورت صوتی در رادیو نمایش تهیه و تولید شده است ، منتخب بخش داستانی و نمایشی ، هفدهمین جشنواره کتاب و رسانه شد .

به گزارش هنرصدا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی رادیو، محمد رضاعلی گوینده کتاب صوتی “شباویز” در گفت و گو با روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی رادیواعلام کرد : ساختار روایی یک اثر در اجرای برتر گویندگی تأثیر بسیار دارد چرا که نشان می دهد، نویسنده در هنگام خلق ، به تمامی ابعاد اثر فکر کرده و همین موضوع سبب تاثیرگذاری بیشتر آن خواهد شد.
وی ادامه داد: این رمان تاریخی با سایر آثاری که خوانش آن را بر عهده داشتم ، از هر لحاظ ، قابل تأمل تر و تاثیرگذارتر بود به طوری که وقایع خاطرات این کتاب گویی خاطرات خود من شده اند.
این بازیگرتأکید کرد : “شباویز” اثری بسیار قوی است و موقع خوانش آن، تمام لحظات برایم تصویر می شد و آن را زندگی می کردم . نویسنده در آن به همه شخصیت ها پرداخته و تصویر واقع گرایانه ای از آنها ارائه داده است .
“رضاعلی” درباره این اثر گفت : “شباویز” را خانم منیژه آرمین نوشته که رمانی است درباره تاریخ معاصر ایران از (اواخر دوران قاجارتا روی کار آمدن رضا شاه )، این اثرقبل از اینکه به کتاب صوتی تبدیل شود ، در رادیو به صورت نمایش رادیویی توسط آقای جواد پیشگر کارگردانی شد که درآن هم نقش داشتم .
رضاعلی خاطر نشان کرد : این رمان با بهره گیری از بیان خاطرات یک خانواده هنرمند به این برهه تاریخی می پردازد که بسیار جذاب و شنیدنی است و بر اساس مستندات تاریخی و اجتماعی آن زمان شکل گرفته است .
برگزیده هفدهمین جشنواره کتاب و رسانه تأکید کرد : از امتیازهای مهم این اثر، نثر روان ، دلنشین و حساب شده و شخصیت پردازی بسیار عالی آن است و اغلب شخصیت های اصلی آن در جستجوی هویت ایرانی خود هستند .
این هنرمند در پایان گفت : شخصیت مبارزو خستگی ناپذیر رضا داد که در این کتاب محوریت داستان با اوست بسیار برایم جذاب بوده و به نظرم باعث شده تا اجرای این اثر برایم دلنشین تر شود .
گفتنی است ؛ محمد رضاعلی از هنرمندان اداره کل هنرهای نمایشی رادیو است که از سال ۷۵ به عنوان بازیگر دربسیاری از نمایش های رادیویی حضور داشته و آثار زیادی با نقش آفرینی او از شبکه رادیویی نمایش پخش شده است ، وی در هفدهمین جشنواره کتاب و رسانه در بخش داستانی و نمایشی برای کتاب صوتی” شباویز “برگزیده شد .

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.