Wednesday, 1 May , 2024
امروز : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 23 شوال 1445
شناسه خبر : 45831
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو جوان تاریخ انتشار : 12 آذر 1402 - 18:44 |

«راهكار» مساله‌ها با تفكر طنزآمیز در رادیو جوان

«راهكار» مساله‌ها با تفكر طنزآمیز در رادیو جوان

تهیه‌كننده «راهكار» رادیو جوان گفت: این برنامه با استفاده از طنز و شوخی، به پرسش‌ها و مسایل اجتماعی جوانان پاسخ می‌دهد.

به گزارش هنرصدا، حسن صنوبری تهیه‌كننده برنامه «راهكار» رادیو جوان درباره این برنامه رادیویی كه یك طنز اجتماعی است عنوان كرد: این برنامه راهكارهایی برای بهبود زندگی در جوامع مختلف ارایه می‌دهد و به مسایل روزمره انسان‌ها از روابط اجتماعی تا سبك زندگی پرداخته و تبادل نظر و بحث را تشویق می‌كند. هدف این برنامه، بخشیدن آگاهی و اطلاعات لازم به جوانان برای بهبود زندگی شخصی و اجتماعی آن‌ها است.

وی در ادامه با اشاره به برخی از این موضوعات بیان كرد: ما تلاش می‌كنیم به سوالاتی كه ممكن است در ذهن مخاطبان ما پیش بیاید، پاسخ دهیم. مثلاً اگر درباره ترافیك صحبت می‌كنیم، ممكن است بپرسیم كه آینده ترافیك در شهرها چگونه خواهد بود و چه راهكارهایی برای بهبود آن وجود دارد. به این صورت تلاش می‌كنیم تا به مسایل اجتماعی با نگاهی دوباره نگاه كنیم و از طریق طنز و شوخی، مخاطبان را به فكر كردن و عمل كردن ترغیب كنیم.

تهیه‌كننده این برنامه رادیویی اظهار كرد: برنامه «راهكار» قصد دارد به مسایل روزمره انسان‌ها در جوامع مختلف بپردازد. این شامل روابط اجتماعی، خانواده، كار، تحصیل، سبك زندگی، فرهنگ، هنر و… می‌شود. از طریق این برنامه می‌توانیم به تبادل نظر و بحث بپردازیم و نقاط ضعف و قوت هر موضوع را بررسی كنیم.

وی در ادامه به تغییر فناوری و آمدن هوش مصنوعی اشاره كرد و گفت: با وجود تغییری كه در فناوری ایجاد شده و با آمدن هوش مصنوعی، تغییرات اجتماعی نیز وجود دارد كه ما را به فكر وامی‌دارد كه به كدام سمت پیش برویم. در این برنامه، هدف ما نه این است كه جوانان را برای این تغییر آماده كنیم، بلكه آن‌ها را به فكر وامی‌داریم كه خودشان بتوانند درباره آن فكر كنند و نتیجه‌گیری كنند و تاكید می‌كنم كه ما در این برنامه هیچ نصیحتی نداریم.

صنوبری با اشاره به تغییرات فصل جدید برنامه تصریح كرد: در سری جدید برنامه، به ادبیات نیز توجه می‌كنیم و به صورت جدی‌تری به آن می‌پردازیم. با توجه به موضوع برنامه، یك حكایت مرتبط با آن پیدا می‌كنیم و آن را توضیح می‌دهیم و شوخی می‌كنیم. به عنوان مثال، اگر موضوع ما آپارتمان‌نشینی است، می‌توانیم یك حكایت درباره همسایه پیدا كنیم و آن را با شوخی مطرح كنیم. تلاش‌مان هم این است با زبان خودمان با آن ادبیات كهن شوخی كنیم تا برای مخاطبان جذاب‌تر و خواستنی‌تر باشد.

هنرصدا/ حامد بهجتی

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.