Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 39222
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو فرهنگ تاریخ انتشار : 03 بهمن 1401 - 19:20 |

رمان «رومی روم» در رادیو فرهنگ شنیدنی شد

رمان «رومی روم» در رادیو فرهنگ شنیدنی شد

برنامه « كتاب هفته» از شنبه یكم بهمن ماه معرفی و خوانش كتاب “رمان« رومی روم»را آغاز كرده است.

در كتاب هفته خوانش كتاب «رومی روم»رمانی نوشته حسین زحمتكش زنجانی از شنبه آغاز شده و تا پایان هفته شنوندگان رادیو فرهنگ دعوت به شنیدن این كتاب هستند.

داستان كتاب «رومی روم» مربوط به شخصیت «حاج ارسلان»، رزمنده دوران دفاع مقدس است كه از اول تا آخر جنگ (از ایستگاه هفت آبادان تا عملیات مرصاد)، در صحنه نبرد حضور داشته، در اواخر دهه نود (سال ۱۳۹۸ هجری شمسی) او كه شصت و چند سال سن دارد تصمیم می‌گیرد برای برآورده كردن نذرش، عازم راهپیمایی اربعین شود.

از دیگر سو كهنه‌سربازی عراقی به اسم «برزان الخزرجی» از رزمندگان رژیم بعث عراق كه اكنون توبه كرده و به خدمت زوار امام حسین علیه‌السلام درآمده‌است نیز شخصیت محوری دوم كتاب است كه از زمان جنگ با هم درگیری‌هایی داشتند و بعد از سال‌ها در راهپیمایی اربعین به‌هم می‌رسند.
كتاب رمان «رومی روم»، به قلم حسین زحمتكش زنجانی كه به همت شركت چاپ و نشر بین‌الملل در ۲۸۶ صفحه منتشر شده وغیر از دفاع مقدس، گریزی هم به برخی اتفاقات زمانۀ حال می‌زند؛ به‌ویژه داعش، كه سهمی انكارناپذیر به جهت اهمیت در داستان دارد.
رمان رومی روم پیش از این در برنامه « داستان یك كتاب» معرفی شده و در برنامه« كتاب فرهنگ» با حضور نوبسنده و كارشناسان حوزه كتاب نقد و بررسی شده است و این هفته نیز از شنبه تا چهارشنبه در «كتاب هفته كه ساعت ۲۳:۳۰ روی موج اف ام ردیف۱۰۶ مگاهرتز از رادیو فرهنگ پخش می شود شنیدنی شده است.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.