Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ - 11 شوال 1445
شناسه خبر : 35698
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو صبا تاریخ انتشار : 16 مرداد 1401 - 6:47 |

روایت دلاوری های حضرت عباس در رادیو صبا

روایت دلاوری های حضرت عباس در رادیو صبا

رادیو صبا در ویژه برنامه به روایت فرات به روایت دلاوری و رجزخوانی عباس بن علی در نبرد تن به تن در روز عاشورا می‌پردازد

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رادیو صبا، «به روایت فرات» عنوان یكی از ویژه برنامه های این شبكه رادیویی است، كه به مناسبت ماه محرم راهی آنتن می شود.
این ویژه برنامه در قالب مستند روایی به روایت واقعی كربلا از زاویه دیده رود فرات می پردازد.بخش عمده این برنامه به رجز و رجز خوانی لشكر امام حسین علیه السلام اختصاص دارد.
در هر برنامه یكی از یاران امام حسین علیه السلام در واقعه عاشورا معرفی می شود و داستان عاشقی و پیوستن به وی به لشكر امام حسین (ع) برای مخاطبان روایت می شود و در ادامه رود فرات به روایت نبرد وی با دشمن و رجزهایی كه برای دشمن خواننده می پردازد.
این برنامه روز یكشنبه ۱۶ مرداد مصادف با تاسوعای امام حسین علیه السلام با موضوع روایت دلاوری و رجزخوانی عباس بن علی در نبرد تن به تن در روز عاشورا تقدیم مخاطبان می شود.
حضرت عباس(ع) در روز عاشورا، با شجاعان نامور و بی‌بدیلی از دشمن روبه‌رو شد. پدر بزرگوارش حیدر كرار در مقابل افرادی، مانند عمرو بن عبدُود (در جنگ خندق) و مرحب خیبری (در جنگ خیبر) و ابوجرول (در جنگ حنین) قرار گرفت و آن قهرمانان پرآوازه را به خاك هلاكت افكند؛ حضرت عباس(ع) نیز همانند پدر با چنین افرادی روبه‌رو شد و آنها را با ضربات خرد كننده‌اش سر به نیست كرد.
ویژه برنامه «به روایت فرات» از ۸ اردیبهشت مصادف با اول محرم هر روز ساعت ۱۴ به تهیه‌كنندگی و نویسندگی انسیه شمس اللهی تقدیم مخاطبان می شود.
در این برنامه محسن شاهمرادی به عنوان راوی آتنا محمد پناه به عنوان گزارشگر حضور دارند

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.