Sunday, 5 May , 2024
امروز : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 27 شوال 1445
شناسه خبر : 28991
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو فرهنگ تاریخ انتشار : 21 شهریور 1400 - 12:36 |

روایت زندگی استاد محمود جوادی پور در رادیو فرهنگ

روایت زندگی استاد محمود جوادی پور در رادیو فرهنگ

زندگی حرفه ای استاد محمود جوادی پور، نقاش و گرافیست، یکشنبه ۲۱ شهریور در برنامه «مستند فرهنگ» شبکه رادیویی فرهنگ پخش می‌ شود.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، برنامه «مستند فرهنگ» یکشنبه ۲۱ شهریور به روایت زندگی محمود جوادی پور، نقاش، گرافیست و از پیشگامان هنرنوگرای ایران اختصاص دارد‌.

محمود جوادی پور در تهران متولد شد و در سن ۹۲ سالگی درگذشت. وی در رشته‌های گرافیک، نقاشی، تصویرسازی و چاپ دستی فعالیت داشت و در دانشگاه تهران و هنرستان هنرهای زیبا هم تدریس می‌ کرد.
از جوادی پور به عنوان یکی از نخستین پایه‌گذاران جنبش نقاشی نوگرای ایران قدردانی شده‌ است و به همین سبب از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نشان عالی دریافت کرد. آثار این هنرمند در برخی موزه‌های ایران و آمریکا نگهداری می‌ شوند.
محمود جوادی‌ پور در سال ۱۳۱۲، گواهینامه ششم هنرستان صنعتی ایران و آلمان را در تهران در رشته آهنگری و ماشین‌ سازی دریافت کرد. در سال ۱۳۲۲ جوادی‌پور به عنوان نقاش چاپخانه در بانک ملی ایران به صورت نیمه وقت استخدام شد و با مطالعه و تلاش، شیوه چاپ رنگی عکاسی را آزمود و موفق شد اولین کار چاپ رنگی را در همان سال انجام دهد. وی نمایشگاه‌های متعددی با حسین کاظمی، احمد اسفندیاری، مهدی ویشکایی و هوشنگ آجودانی برگزار کرد.
برنامه «مستند فرهنگ» کاری از گروه تولید و تامین رادیو فرهنگ است که امروز به تهیه کنندگی فاطمه محمدیان فر ساعت ۱۵:۳۰ پخش می‌ شود.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.