Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 20 شوال 1445
شناسه خبر : 20763
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو فرهنگ تاریخ انتشار : 11 شهریور 1399 - 14:34 |

روایت زندگی استاد محمود فرشچیان با صدای بهروز رضوی در رادیو فرهنگ

روایت زندگی استاد محمود فرشچیان با صدای بهروز رضوی در رادیو فرهنگ

برنامه فرزانگان فرهنگ با موضوع آیین گرامی داشت استاد محمود فرشچیان چهره نامدار هنر نگارگری ایران این هفته با دعوت از دکتر اعظم لطفی و اردشیر مجرد تاکستانی روایتگر بخشی از خاطرات استاد فرشچیان می شود

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رادیو فرهنگ؛ فرشچیان بنیان‌گذار مکتب خود در نقاشی ایرانی است که پایبند به شکل کلاسیک همراه با استفاده از تکنیک‌های جدید برای توسعه دامنه نقاشی ایرانی است. او به این شکل هنر، روح جدیدی بخشید و آن را از رابطه همزیستی تاریخ با شعر و ادبیات تغذیه کرد تا استقلالی به این هنر بدهد که پیش از آن کمتر داشت.
در فرزانگان فرهنگ این هفته دکتر اعظم لطفی استاد دانشگاه تهران به همراه اردشیرمجرد تاکستانی نگارگر ایرانی و شاگرد استاد به جنبه های هنری زندگی استاد فرشچیان می پردازند.
در این مجموعه برنامه استاد بهروز رضوی دارنده نشان درجه یک هنر، زندگی و آثار استاد محمود فرشچیان را روایت می کند و استاد فرشچیان نیز در این برنامه از خاطرات خود می گوید .
تهیه و تالیف این مجموعه برنامه بر عهده محمدحسینی باغسنگانی است و این برنامه روزهای سه شنبه از ساعت ۱۶:۳۰ پخش می شود و در سراسر دنیا از طریق وب سایت رادیو فرهنگ قابل دریافت است.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.