Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ - 11 شوال 1445
شناسه خبر : 5830
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو تهران تاریخ انتشار : 15 اردیبهشت 1397 - 13:48 |

روایت زندگی حسین منزوی با صدای بهروز رضوی

روایت زندگی حسین منزوی با صدای بهروز رضوی

زندگینامه و ماجراهای شاعریِ حسین منزوی از امشب در برنامه «کتاب شب» رادیو تهران با صدای بهروز رضوی روایت می‌شود.

حسین منزوی-بهروز رضوی-هنر صدا

زندگینامه و ماجراهای شاعری حسین منزوی از امشب (۱۵ اردیبهشت) تا ۲۱ اردیبهشت ماه در هفت قسمتِ ۲۰ دقیقه‌ایِ با روایت دوستِ نزدیکش بهروز رضوی در برنامه «کتاب شب» رادیو تهران پخش خواهد شد.

این روایت رادیویی بر اساس کتاب «از عشق تا عشق»؛ یک گفت‌وگوی ناتمام با حسین منزوی به کوشش ابراهیم اسماعیلی اراضی و همچنین کتاب «از رنج تا شکنج»؛ یادنامه حسین منزوی به کوشش نازخند صبحی و نیز دیگر منابع مربوط به شاعر، تنظیم رادیویی شده است.

بهترین شعرهای شاعر نیز در این روایت به تناسب متن خوانده می‌شود؛ به عنوان مثال در لحظه‌هایی که منزوی درباره جداییِ ناخواسته از همسرش سخن می‌گوید، شعری که در این باره سروده، بازخوانی می‌شود و غزل‌های نابِ دیگری که هر کدام به مناسبتی سروده شده‌اند.

این برنامه با مدیریت گروه اخلاق و زندگی شهروندی رادیو تهران به تهیه کنندگی رضا قربانی و تنظیم رادیویی محمدباقر رضایی هر شب ساعت ۲۳:۳۰ روی آنتن می‌رود که در سایت ایران صدا و اپلیکیشن تلفن همراه رادیو قابل دسترسی است.

حسین منزوی در پاییز سال ۱۳۲۵ به دنیا آمد و در اردیبهشت سال ۱۳۸۳ بر اثر بیماری ریوی از دنیا رفت. او مدتی هم در رادیو برنامه‌سازی و نویسندگی می‌کرد و دوستان نزدیکش در رادیو، عمران صلاحی، محمدعلی بهمنی و بهروز رضوی بودند.

منبع: ایسنا

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.