Tuesday, 16 April , 2024
امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ - 8 شوال 1445
شناسه خبر : 35577
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو فرهنگ تاریخ انتشار : 09 مرداد 1401 - 22:18 |

روایت مسافران كاروان كربلا در مقتل خوانی بهروز رضوی از رادیو فرهنگ

روایت مسافران كاروان كربلا در مقتل خوانی بهروز رضوی از رادیو فرهنگ

بهروز رضوی در رادیو فرهنگ با مقتل خوانی كتاب « نفس المهموم» روایتگر داستان امان حسین علیه السلام و مسافران كاروان كربلا می شود.

همزمان با فرا رسیدن ایام عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران با وفای ایشان، شبكه رادیویی فرهنگ به پخش برنامه « نفس المهموم»در قالب مقتل خوانی می پردازد.
كتاب «نفس المهموم» یكی از آثار شیخ عباس قمی كه به شرح تفصیلی زندگانی امام حسین (ع) می‌پردازدو در برنامه ای با همین نام ازشب اول محرم هر بامداد ساعت۲:۳۰ بخش هایی از این مقتل توسط بهروز رضوی خوانده می شود.
«نَفَسُ المَهموم فی مصیبة سیدنا الحسین المظلوم»، اثر شیخ عباس قمی درباره واقعه كربلا و وقایع پس از آن است كه از ولادت امام حسین (ع) آغاز و سپس مناقب حضرت و آنگاه تمام وقایع بیعت تا شهادت ایشان را شرح می‌دهد.

برنامه «نفس المهموم» هر بامداد از ساعت ۲:۳۰ پیرامون فضایل و مناقب امام حسین علیه‌السلام، برخی وقایع تاریخی مرتبط با قیام عاشورا، قصایدی در رثای امام حسین علیه‌السلام، فضیلت گریه بر آن حضرت و … در ۱۲ قسمت ۲۰ دقیقه ای روی موج اف. ام ردیف ۱۰۶ مگاهرتز می‌رود.

«در كربلا چه گذشت» ترجمه كتاب «نفس المهموم» است كه از زبان عربی به فارسی برگردانده شده و در این برگرداندن سعی شده ترجمه كلمه به كلمه باشد و از تعابیر و تفسیر و ترجمه‌های كلمات نزدیك به هم خودداری شود.
در مناقب حسین (ع) و ثواب گریستن بر آن حضرت ؛ لعن بر كشندگان او و اخباری كه در شهادت حضرت وارد شده؛ ذكر وقایع پس از بیعت مردم با یزید بن معاویه تا هنگام شهادت بر حضرت سید الشهداء ؛ قتل مسلم بن عقیل؛ وقایع پس از شهادت؛ ذكر وقایع عاشورا و صف آرایی لشكر از دو جانب و احتجاج امام بر اهل كوفه؛ در دفن مولانا الحسین؛ ورود اهل بیت به كوفه؛ در آنچه ظاهر شد پس از شهادت حضرت ابی عبدالله الحسین از گریستن آسمانها و زمین و.. ذكر فرزندان حسین و اهل حرم ؛ فضیلت زیارت حضرت و ستم خلفاء بر قبر شریف و همچنین شرح حال توابین و خروج مختار و كشتن قاتلین حسین علیه السلام از موضوعاتی است كه در این برنامه به آن پرداخته می شود.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.