Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 20 شوال 1445
شناسه خبر : 29212
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو فرهنگ تاریخ انتشار : 31 شهریور 1400 - 10:37 |

روایت نرگس آبیار و مریلا زارعی از «شیار ۱۴۳» در رادیو فرهنگ

روایت نرگس آبیار و مریلا زارعی از «شیار ۱۴۳» در رادیو فرهنگ

فیلم سینمایی «شیار ۱۴۳» به کارگردانی نرگس آبیار، چهارشنبه ۳۱ شهریور در گفت و‌ گو‌ با عوامل این فیلم در برنامه «هفت نمای ماندگار» معرفی و بررسی می‌ شود.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، برنامه سینمایی «هفت نمای ماندگار» در هفته دفاع مقدس، با موضوع بررسی سینمای دفاع مقدس روی آنتن رادیو فرهنگ می رود.
این برنامه امروز چهارشنبه ۳۱ شهریور به معرفی و بررسی فیلم سینمایی «شیار ۱۴۳» به کارگردانی و نویسندگی نرگس آبیار و تهیه‌ کنندگی محمدحسین قاسمی و ابوذر پورمحمدی، که سال ۱۳۹۲ ساخته شده، اختصاص دارد.
همراهان برنامه «هفت نمای ماندگار» بخش هایی از صحبت های نرگس آبیار، نویسنده و کارگردان و مریلا زارعی، بازیگر را درباره این فیلم می‌ شنوند و در ادامه بخش های از این فیلم و موسیقی آن و همچنین نظر رهبر معظم انقلاب درباره این اثر تقدیم شنوندگان رادیو فرهنگ می‌ شود.
این فیلم داستان زندگی تعدادی از جوانان بیجاری که به جبهه رفته اند را به تصویر می‌کشد. این همکلاسی‌ های جوان،‌ برای یک دوره آموزشی به پادگانی در یزد اعزام می‌ شوند و پس از آن در عملیات والفجر مقدماتی شرکت می‌ کنند. نرگس آبیار در «شیار۱۴۳» هربار زندگی این سربازان جوان و خانواده‌ هایشان را به شکلی موازی روایت می‌ کند. در جریان این عملیات، برخی از این سربازان اسیر شده و تعدادی نیز مجروح و شهید می‌ شوند. اما در میان قهرمانان قصه، یونس و مادرش، اُلفت، که داستانشان دستمایه فیلمنامه «شیار۱۴۳» قرارگرفته، داستانی از عشق و انتظار را روایت می‌ کنند که به سادگی از یاد نمی‌ رود.
گفتنی است ویژه برنامه «هفت نمای ماندگار » به تهیه کنندگی و‌ نویسندگی مریم قاسمی و گویندگی علیرضا تابان از ۳۱ شهریور تا ۶ مهر، هرروز ساعت ۱۴:۳۰ از رادیو فرهنگ پخش می‌ شود.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.