Sunday, 5 May , 2024
امروز : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 27 شوال 1445
شناسه خبر : 45297
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو فرهنگ تاریخ انتشار : 16 آبان 1402 - 11:38 |

روایت نمایشی «شیر و گاو» » در «کلیلک و دمنک» رادیو فرهنگ

روایت نمایشی «شیر و گاو» » در «کلیلک و دمنک» رادیو فرهنگ

برنامه «کلیلک و دمنک» این هفته به روایت نمایشی داستانی از باب «اسد‌و ثور» اختصاص دارد.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، «کلیلک و دمنک» برنامه ای نمایشی است که روایتگر داستان‌های کتاب کلیله و دمنه به زبانی ساده با روایت استاد امیر نوری شده است.

در برنامه این هفته سه شنبه ۱۶ آبان ماه داستان شیر و گاو از باب «اسد و ثور» روایت می‌شود. این داستان چهار شخصیت اصلی دارد که سهم همه آنها در پیشبرد جریان داستان یکسان نیست. بیشترین گفت وگو و کنش داستانی میان شیر، کلیله و دمنه به وقوع میپیوندد. شنزبه( گاو) به نسبت کمتر از دیگران در جریان داستان نقش ایفا می‌کند و تقریبا شخصیتی منفعل است. قهرمانان اصلی داستان‌هایی که در «کلیلک و دمنک» روایت می‌شوند حیوانات هستند که دارای نقش و صفات انسانی شده اند.

داستان‌های پندآموز از کلیله و دمنه به زبانی ساده در قالب نمایش که هر هفته به موضوعی اختصاص دارد. این‌برنامه کاری از گروه ادب و هنر رادیو فرهنگ است که به منظور حفظ گنجینه‌های ادبیات فارسی و معرفی کتابهای ارزشمند به مردم و به ویژه نسل جوان و نوجوان به تهیه کنندگی مریم قاسمی، نویسندگی هلن بهرامی، بازیگری علیرضا تابان، اردشیر منظم، مسعود خواجه وند و مریم باقری و روایتگری استاد امیر نوری سه شنبه‌ها ‌پخش و شنبه‌ها ساعت ۲۱:۰۰ روی موج اف ام ردیف ۱۰۶ مگاهرتز از رادیو فرهنگ بازپخش می‌شود.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.