Monday, 6 May , 2024
امروز : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 28 شوال 1445
شناسه خبر : 13664
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو فرهنگ تاریخ انتشار : 14 مهر 1398 - 14:34 |

روایت وحید منتظری از نمایش «هر آنچه که دوست داری از دست خواهی داد»

روایت وحید منتظری از نمایش «هر آنچه که دوست داری از دست خواهی داد»

برنامه «جادوی صحنه » یکشنبه ۱۴ مهرماه میزبان طراح خودکشی در کافه نادری با نمایش «هر آنچه که دوست داری از دست خواهی داد» است.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رادیو فرهنگ؛ این روزها نمایش «هر آنچه دوست داری از دست خواهی داد» به نویسندگی و کارگردانی وحید منتظری در تئاتر هامون روی صحنه است. این نمایش به فضای روشنفکری دهه های ۴۰ و ۵۰ ایران می پردازد و شخصیت اصلی آن هم فردی به اسم کمال کوچکی سیگارودی است که رویای عدالت طلبانه و نگاه انتقادی خود به سیستم حاکم را فراموش می کند و مامور سازمان ساواک شده است. او از شدت ملال و افسردگی قصد خودکشی دارد و ماجراهایی برایش رخ می دهد. روایت این نمایش بارها و بارها دستخوش انقطاع و تغییر می شود و هر بار از یک روایت وارد روایتی دیگر می شویم؛ گویا شاهد عروسک های ماتریوشکای روسی هستیم. در حقیقت، وحید منتظری با لحنی نوستالژیک زندگی نویسنده ای را روایت می کند که از آرمان عدالت خواهی به پول و ثروت رسیده است و این اندیشه هم زندگی عادی او را دستخوش تلاطم جدی کرده و حالا این کاراکتر هیچ مرز اخلاقی ندارد و تنها به فکر مرگ خویش است. این پیرنگ اصلی نمایش است ولی مدام دستخوش تزلزل می شود و پرسش های مهمی شکل می گیرد مبنی بر اینکه آیا نویسنده مولف اثر است یا سازمان هایی چون ساواک؟ آیا جبر مهم است یا اختیار؟ آیا اصلا حقیقتی در پس پرده وجود دارد؟ تمام این پرسش ها باعث شد ؛ علی جعفری کارشناس مجری برنامه «جادوی صحنه» این هفته با وحید منتظری نویسنده و کارگردان نمایش «هر آنچه که دوست داری از دست خواهی داد» گفتگو کند.
سعید زارعی، فاطیما بهارمست، بنفشه ریاضی، صالح علوی زاده، پویان رضایی از بازیگران این نمایش هستند.

برنامه «جادوی صحنه» کاری از گروه ادب و هنر رادیو فرهنگ، به تهیه‌کنندگی پرویز جمالی، اجرا‌کارشناسی علی جعفری و گویندگی راضیه کردگاهد، یکشنبه ساعت ۱۵:۴۵ تا۱۶:۳۰ پخش می‌شود.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.