Tuesday, 21 May , 2024
امروز : سه شنبه, ۱ خرداد , ۱۴۰۳ - 14 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 32559
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو صبا تاریخ انتشار : 13 بهمن 1400 - 12:12 |

روزشمار تاریخ انقلاب در رادیو صبا

روزشمار تاریخ انقلاب در رادیو صبا

رادیو صبا در برنامه گام به گام تا پیروزی به روزشمار تاریخ انقلاب می پردازد

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رادیوصبا ، «گام به گام تا پیروزی» عنوان یكی از ویژه برنامه های رادیو صبا است كه در ساختار گفتار محور به مدت ۳۰ دقیقه هر روز ساعت ۱۵ به مرور تاریخ انقلاب می‌پردازد و اتفاقات روز شمار بهمن ۵۷ را بررسی می‌كند. این برنامه به تهیه كنندگی و گویندگی الهام حاجی نژاد راهی آنتن صبا میشود.
این برنامه روز چهارشنبه ۱۳ بهمن به روایت وقایع ۱۳ بهمن سال ۵۷ می پردازد.
در روز ۱۳ بهمن سال ۱۳۵۷ امام خمینی در مدرسه علوی در یكی از نقاط مركزی تهران مستقر شدند و جمع روحانیون و مردم بیانات مبسوطی ایراد كردند.
ایشان در قسمتی از این بیانات فرمودند: رژیم سلطنتی از اول خلاف عقل بود … هر ملتی باید خودش سرنوشت خودش را تعیین كند. ایشان همچنین از ارتشیان خواستند تا به جمع مردم بپیوندند و از زیربار ذلت مستشاران آمریكایی خارج گردند .
ایشان همچنین در خصوص حفظ جان هماوران نیروی هوایی و سایر ارتشیانی كه به جمع مردم پیوستند به بختیار هشدار دادند . بختیار در روز ۱۳ بهمن سال ۱۳۵۷ در مصاحبه یا آسوشیتد پرس گفت: طرفداران آیت‌الله خمینی می‌توانند فریاد بزنند، غوغا كنند، توهین كنند، این كار چیزی را ثابت نمی‌كند، اما اینكه چندین میلیون نفر برای استقبال از آیت‌الله به تهران آمدند، مبالغه‌آمیز است. وی افزود: همچنان مشتاق ملاقات با ایشان است.
آسوشیتد پرس گزارش داد: امرای ارتش گفته‌اند كه اگر آیت‌الله خمینی بر خلاف قانون اساسی اقدامی كند، ‌آنها دست به اقدام خواهند زد. رادیو مسكو در خصوص وقایع روز ۱۳ بهمن سال ۱۳۵۷ اینگونه اعلام كرد : دانشجویان ایرانی مقیم آمریكا علیه مداخله آمریكائی‌ها در امور داخلی ایران، در برابر كاخ سفید تظاهرات كردند.
خبرگزاری رویترز نیز در روز ۱۳ بهمن سال ۱۳۵۷ در خبری اعلام كرد : رژیم صهیونیستی از بازگشت آیت الله خمینی به ایران ابراز نگرانی شدید كرده و گفته است ممكن است ورود آیت الله به ایران باعث تندرویهای خشن شود و صلح خاورمیانه را به خطر بیاندازد .
در روز ۱۳ بهمن سال ۱۳۵۷ در چند شهر كشور، ازجمله سمنان و تربت جام، در پی تظاهرات مردم چند نفر به شهادت رسیدند . یك ساواكی در تهران ترور شد. وی سرهنگ معتمدی نام داشت و یكی از اعضای بلند پایه ساواك بود.
رادیو بی.بی.سی . گفت: آیت‌الله شریعتمداری گفته است در تبدیل رژیم سلطنتی به جمهوری باید جانب احتیاط رعایت شود و تهیه مقدمات فراوانی لازم است .
یاسر عرفات رهبر وقت تشكیلات خودگردان فلسطین نیز در روز ۱۳ بهمن سال ۱۳۵۷ با امام خمینی (ره) و یاران انقلابی ایشان دیدار كرد . دكتر سنجابی خواستار استعفای بختیار شد. وی همچنین گفت: جبهه ملی به امام خمینی وفادار است.

«گام به گام تا پیزوزی» در ایام دهه فجر هر روز ساعت ۱۵ به كوشش الهام حاجی نژآد به عنوان تهیه كننده و گزارشگر مستند تقدیم مخاطبان رادیو صبا می شود .

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.