Tuesday, 21 May , 2024
امروز : سه شنبه, ۱ خرداد , ۱۴۰۳ - 14 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 45807
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو ایران تاریخ انتشار : 12 آذر 1402 - 12:58 |

روز جهانی معلولین در «رهاورد» رادیو ایران

روز جهانی معلولین در «رهاورد» رادیو ایران

مستند علمی «رهاورد» روز یکشنبه همزمان با روز جهانی معلولین از این گروه می‌گوید.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، هدف از نام‌گذاری سوم دسامبر با عنوان روز جهانی معلولان، بهانه ای برای جلب توجه افکار عمومی نسبت به مشکلات معلولان، کوشش برای حل این مشکلات و تاکید بر حذف تبعیض علیه آن‌ها است.

مریم بانو فطرتی تهیه کننده «رهاورد» بیان کرد: هر سال سازمان ملل موضوعی را برای مضمون روز جهانی معلولان اعلام می‌کند. اعلام شعار و موضوع سالانه می‌تواند یک تمرکز اساسی در مورد چگونگی تلاش جامعه برای از بین بردن موانع جسمی، تکنولوژیکی و نگرشی برای افراد معلول را فراهم کند، امسال از سوی سازمان ملل  شعاری با مضمون « راه حل های تحول آفرین برای توسعه فراگیر و نقش نوآوری در دامن زدن به جهانی در دسترس و برابر» برگزیده شده است.

وی ادامه داد: کم توان یا معلول به کسی گفته می‌شود که به علت نقص جسمی یا ذهنی (چه مادرزاد و چه غیر آن) اختلال مستمر و قابل توجهی در سلامت و کارآمدی عمومی وی ایجاد شده و تا حدی یا به کلی از تامین ضرورت‌های زندگی عادی فردی یا اجتماعی ناتوان است.

فطرتی گفت: در همین راستا در برنامه «رهاورد» با مهندس علی محمد قادری رئیس سازمان بهزیستی کشور، غلامرضا رضایی فر رئیس دبیرخانه ستاد هماهنگی مناسب سازی سازمان بهزیستی کشور، احمد فتاحی معلول ضایعه نخاعی و دکتر سولماز رضایی دکترای برنامه ریزی شهری گفت و گو خواهیم کرد.

این تهیه کننده رادیویی در پایان تصریح کرد: نمایشگاه گروهی صنایع دستی با عنوان «لبخند ارمغان» توسط توان یابان ذهنی مرکز توانبخشی ارمغان از پنجشنبه ۹ آذر ساعت ۱۶ در نگارخانه کِلک خیال برگزار شده و به مدت یک هفته ادامه دارد، این نمایشگاه که با مشارکت مراکز توابخشی و حرفه آموزی ارمغان ۳۰۰ اثر هنری از ۶۰ نفر از نوجوانان و جوانان سندرم داون (۱۴ سال به بالا) که به مدت یکسال وقت گذاشته‌اند را در معرض دید عموم قرار می‌دهد همزمان با روز جهانی معلولان (۱۲ آذر) از نوجوانان سندرم داون تقدیر می‌شود.

علاقمندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند تا پنجشنبه ۱۶ آذر از ساعت ۱۰ تا ۱۹ به نگارخانه کلک خیال واقع در خیابان پیروزی، خیابان شکوفه، خیابان شهید کاظمی، جنب پارک گلزار طبقه دوم مراجعه کنند.

گفتنی است مستند «رهاورد» یکشنبه ۱۲ آذر به تهیه کنندگی مریم بانو فطرتی، گزارشگری نوید دانشور و هماهنگی اکرم خیرخواه ساعت ۱۳:۳۰ روی آنتن می رود.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.