Saturday, 20 April , 2024
امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 12 شوال 1445
شناسه خبر : 29676
  پرینتخانه » اخبار تاریخ انتشار : 19 مهر 1400 - 22:41 |

رونمایی از اولین تولیدات مشترک ایران صدا و ناجا

رونمایی از اولین تولیدات مشترک ایران صدا و ناجا

آیین رونمایی از کتاب های گویای ایران صدا با نام «من سرهنگ هستم» ، «مهران می خندد»، «حیات جاوید» و «ترفند» با حضور علی بخشی زاده معاون صدای رسانه ملی، سردار حاجیان معاون اجتماعی نیروی انتظامی، سرهنگ جویا مدیر کل امورهنری ناجا و شاملو مدیر ایران صدا و همچنین جمعی از هنرمندان درساختمان شهدای رادیو برگزار شد.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، بخشی زاده معاون صدا در این مراسم طی سخنانی گفت: حق نیست، فقط در هفته نیروی انتظامی از کسانی یاد کنیم که امنیت همه ما در دستان آنان است.

بخشی زاده با قدردانی از خدمات نیروی انتظامی و گرامیداشت یاد شهدای این نیرو گفت: امنیت کشور مرهون زحمات این عزیزان است و در سایه این امنیت است که دانشمندان هسته ای ما فعالیت می‌کنند، نویسنده‌ها و اندیشمندانمان تلاش می‌کنند و تلاش مردم در زیر سایه و چتر امنیتی است که نیروی انتظامی‌به وجود آورده است.

بخشی زاده با اشاره به فعالیت های نیروی انتظامی‌گفت: وجود نیرو و پرسنل خدوم ، تلاش گر و جان بر کف و مومن یکی از مولفه‌های اصلی موفقیت های نیروی انتظامی است.

معاون صدا رسانه ونیروی انتظامی را دو بال امنیت روانی جامعه خواند که باعث افزایش امنیت روانی جامعه می‌شوند.

وی با برشمردن مولفه‌های اقتدار نیروی انتظامی، نیروی انسانی خدوم و جان برکف نظام مدیریتی و منسجم و هماهنگ، آموزش  بهنگام و مستمر نیروها وتجهیزات به روز و را از مولفه‌های نیروی انتظامی‌برشمرد. وی با بیان اینکه  پنجه اقتدار نامحسوس پلیس در کشور دیده می‌شود گفت: داشتن «پیوست رسانه» مولفه دیگر نیروی انتظامی است.

بخشی زاده با اشاره به وجود ۱۵ شبکه رادیویی و دوکانال مرتبط با حوزه رادیو خاطر نشان کرد: رفتار شما در نیروی انتظامی ، رفتار ما را در رسانه سامان می دهد و رسانه نسبت به شما، موظف و مکلف است.

وی ابراز امیدواری کرد: زمینه دستیابی برنامه سازان رادیو به شناخت شخصیت های پنهان وشاخص نیروی انتظامی‌به وجود آید تا قهرمانان ناشناخته دیگر این نیرو به مردم معرفی شوند.

معاون صدا با اشاره به اینکه آنتن رادیو در اختیار نیروی انتظامی است گفت: نیروی انتظامی‌به وحدت ملی کمک می‌کند که این مهم یکی از کارکردهای رسانه است.

معاون صدا با اشاره به اینکه ضریب نفوذ ایران صدا هر روز بیشتر می‌شود و این موضوع باعث افتخار رادیو است گفت: اپلیکیشین ایرانصدا دارای ۶ پایگاه تخصصی سات که یکی از آن‌ها پایگاه کتاب گویای ایران صداست و این پایگاه هر روز بیش از ۳۵۰ هزار مراجعه کننده دارد که هر روز به طور میانگین هر نفر ۲۰ دقیقه ودر شب ۴۰ دقیقه کتاب گویا می‌شنوند.

قدردانی معاون اجتماعی نیروی انتظامی از برنامه سازان رادیو

سردار مهدی حاجیان معاون اجتماعی نیروی انتظامی نیز در این مراسم گفت: شما برنامه سازان با هنرتان کمک کردید که پلیس خدمتگزار و پلیسی که در تلاش است برای تحقق آرمان‌های مقام معظم رهبری قدم بردارد و پلیسی در تراز انقلاب اسلامی‌باشد.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی‌با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «نیروی انتظامی از ستون‌های ارزشمند انقلاب اسلامی است» گفت: پلیس در خدمت امنیت مردم است؛ ما و همه عزیزان در نیروی انتظامی‌به ویژه مسئولان و مدیران تلاش می‌کنیم تا سطح خدمتگزاری را ارتقاء دهیم و نگاه حکیمانه حضرت آقا را عملی کنیم تا تصویری مقتدر و مهربان از ارزش نیروی انتظامی را نشان دهیم.

حاجیان با بیان اینکه امنیت فقط با همراهی و همکاری مردم تامین می‌شود  گفت: پلیس نهادی است که در بطن و زندگی مردم حضور دارد و همه با پلیس در ارتباط هستند .امنیتی که ما امروز داریم نتیجه تلاش همه عزیزان خصوصا پلیس است.

وی با بیان اینکه امنیت ذهنی بسیار بالاتر از امنیت عینی است ، گفت: حضور فیزیکی پلیس گاهی نمی تواند امنیت عینی را بسازد؛ اما تصویری که به کمک هنرمندان صدا و سیما ساخته می‌شود هیچ موقع دچار خدشه نمی‌شود.

سردار حاجیان با اشاره به اینکه ۸۷۵۰ کیلومتر مرز را با افتخار پاسداری و نگهبانی می‌کنیم و این وظیفه را قانون بر عهده ما گذاشته است بیان کرد: باید حس همکاری در مردم ایجاد شود و مردم این امنیت را حس کنند؛ هر جا امنیت باشد سرمایه گذاری وجود دارد و کارهای خوب شما برنامه سازان در راستای امنیت پایدار است.

وی با بیان اینکه هوشمندی فقط استفاده از فناوری‌های نوین نیست گفت: اگر تولیدات با ماموریت های ما سنخیت داشته باشد موفق هستیم.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی‌با بیان اینکه ایران با ۱۵ کشورِ دارای فرهنگ های مختلف، همسایه است ادامه داد: ما در عرصه مبارزه با مواد مخدر ۱۳ هزار شهید و جانباز داریم که ناشناخته مانده اند. همچنین در سال گذشته بییش از هزار تن مواد مخدر کشف شده است که ما نتوانستیم بخش کوچکی از آن را با کمک رسانه به عنوان خدمات پلیس به جامعه جهانی نشان دهیم. وی افزود: ما نه تنها حافظ حقوق بشر هستیم  بلکه در خط اول مبارزه با جریان‌های سازمان یافته و تروریسم هستیم که  بایستی با زبان رسانه این مسائل را بازگو کنیم.

 ایران صدا و تغییر سبک زندگی

در ابتدای جلسه مهدی شاملو مدیر ایران صدا با بیان کارکردهی ایرانصدا گفت:: مجموعه ایران صدا دو وظیفه اصلی دارد. نه تنها ابزار دریافت شبکه‌های رادیویی است، که ۱۰ درصد از شنونده‌ها رادیو را از اپلیکیشین ایران صدا دریافت می‌کنند که  با تغییر سبک زندگی ، تعداد شنونده‌ها از این ابزار نوین بیشتر هم خواهد شد.

شاملو با بیان اینکه ایران صدا در چند سال اخیر در زمینه صدای درخواستی تقریباً بی رقیب است گفت: در بخش صدای درخواستی ۶ پایگاه موضوعی فعالیت می‌کنندکه یکی از این پایگاه‌ها، کتاب گویا است در این پایگاه بیش از ۵ هزار کتاب گویا تولید و به صورت رایگان در اختیار مخاطبان قرار گرفته است و هر سال ۴۰۰ عنوان کتاب گویای جدید به این مجموعه اضافه می‌شود.

مدیر ایران صدا با بیان اینکه یکی از جذاب ترین بخش ها، ژانرهای پلیسی و معمایی است ادامه داد: این مجموعه شامل ،آثار قوی و متقن در حوزه ادبیات خارجی است که مجموعه پوآرو هم در ایران صدا در قالب اجرای مجدد صوتی تولید شده است.

وی با بیان اینکه ۴ اثری که امروز رونمایی شد، قدم اول همکاری ایران صدا با نیروی انتظامی است گفت: در قدم های بعدی، ایران صدا، در حوزه کودک نیز می تواند با نیروی انتظامی‌به تولیدات مشترک بپردازد و خوشبختانه نیاز رسانه ای و خوراک محتوایی برای این مهم وجود دارد که در همکاری بیشتر و چهارچوبی فعال تر می توانیم این کار را محقق کنیم.

حاصل یک سال پژوهش

نگین خواجه نصیر که با همکاری نوید جولایی، میلاد عندلیبی، احمد خدابنده با عنوان تهیه کننده این پروژه را به اتمام رسانده است گفت: نزدیک به یکسال پژوهش این کار را انجام دادیم تا بستری مناسب برای انجام دادن این کار فرهنگی را فراهم کنیم.

در این مراسم با حضور مسئولان کشوری و لشکری از عوامل برنامه قدردانی شد. هنرمندانی چون محمد حاتمی، بهرام ابراهیمی، قربانی نجفی،  محمودرضا قدیریان، مرتضی حسنلو، ضیاهی مهر، احمد خدابنده، علی کاشانی، سعید بارانی، نوید جولایی، میلاد عندلیبی، علی اصغر قره خانی محمد نظری، سید بهرام سروری نژاد، علی منصوری راد و محسن زرآبادی پور در این مراسم حضور داشتند.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.