Tuesday, 21 May , 2024
امروز : سه شنبه, ۱ خرداد , ۱۴۰۳ - 14 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 38582
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو فرهنگ تاریخ انتشار : 04 دی 1401 - 10:52 |

رویای وصال را از رادیو فرهنگ بشنوید

رویای وصال را از رادیو فرهنگ بشنوید

برنامه شماره ٥٣٤ با کاروان شعر و موسیقی یکشنبه ۴ دی ماه در پاسداشت پدر شعر فارسی ،به پخش ‌ومعرفی قطعه رویای وصال اختصاص دارد.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، در برنامه با کاروان شعر و موسیقی امروز قطعه «رویای وصال » از اشعار رودکی پخش و‌شناسنامه اثر بازگو می‌شود.
در برنامه با کاروان شعر و موسیقی که به بررسی شناسنامه آثار موسیقی فاخر کشورمان اختصاص دارد، تصنیف «ویای وصال» در فضای موسیقی دستگاهی با آواز افشاری به آهنگسازی «فرامرز پایور» و ‌‌با صدای «نادر گلچین» پخش می‌شود. این تصنیف با این ابیات از رودکی که «با آن که دلم از غم هجرت خونست/شادی به غم توام ز غم افزونست/اندیشه کنم هر شب و گویم یا رب/هجرانش چنینست ، وصالش چونست؟/بی روی تـو خـورشید جهان سوز مـباد /هم بی تو چراغ عالم افروز مباد:با وصـل تـو کـس چو من بد آمـوز مباد /روزی که ترا نبینم آن روز مباد» آغاز شده است.پخش صحبت های نادرگلچین درباره آثار موسیقی از دیگر بخش های این برنامه است.

برنامه «با کاروان شعر و موسیقی » هرروز ساعت ۱۲:۲۰ به تهیه کنندگی «یلدا احتشامی» و اجرای «مریم واعظ پور» روی موج اف ام ردیف۱۰۶ مگاهرتز از رادیو فرهنگ پخش می‌شود

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.